مدیرخانه مطبوعات استان:
به مناسبت نخستین روز از هفته سلامت، جمعی از مدیران رسانه ها و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان خراسان رضوی ضمن بازدید از اجرای طرح واکسیناسیون کادر درمانِ بخش خصوصی با مدیران سازمان نظام پزشکی مشهد دیدار و گفتگو کرده و به نمایندگان جامعه پزشکی خداقوت گفتند.
کد خبر: ۹۵۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 22 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در این دیدار، هفته سلامت را فرصت مناسبی برای تجلیل از ایثار مدافعان سلامت و مهرورزی بیدریغ و بی منت کادر درمان دانست و گفت: برای قدرشناسی از مدافعان سلامت و شهدای مدافع سلامت باید همچنان پایبند به دستورالعمل های بهداشتی باشیم.

مجتبی محمودی افزود: خبرنگاران در زمره شاغلان فعال حتی در شرایط قرمز هستند که همگام با مدافعان سلامت از نخستین روز شیوع بیماری در جبهه مقابله با کرونا به ایفای نقش پرداختند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر واکسیناسیون خبرنگاران در استان هستیم؛ ادامه داد: باید این قشر فعال اجتماعی که با کمترین دریافتی مادی همواره مورد آماج انواع هتک و هجمه ها قرار دارند، در اولویت واکسن باشند تا بتوانند همچنان در آگاهی بخشی و فرهنگسازی و آموزش مردم استوار بایستند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی رسالت رسانه ها را رساندن پیام علمی و واقعی به مخاطبان دانست و افزود: در شرایطی که شاهد تکثر مخاطبان در رسانه های مختلف هستیم، باید با تعامل بیشتر میان مدافعان سلامت و فعالان رسانه ای به تولید و ارائه پیام های هوشمندانه و هنرمندانه اهتمام داشت.

وی ادامه داد: مطالبه واکسیناسیون عمومی رایگان اهمیت دارد و در اطلاع رسانی درباره کرونا خطاست اگر مدام مردم را مخاطب و مقصر بخوانیم درحالیکه سخنان ضد و نقیض و رفتارهای چندگانه متولیان گاهی باعث سرگردانی و سردرگمی مردم و کاهش اعتماد آنان شده است.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی گفت: نیاز به همراهی گسترده رسانه ها برای انعکاس صحیح و علمی اخبار داریم.

دکتر اصغر حاتمی، ماه های پیش رو را ماه های سرنوشت سازی دانست و افزود: متاسفانه برخی در فضای مجازی با نشر اطلاعات غلط با جان مردم بازی می کنند؛ اگر چه هنوز واکسن برای واکسیناسیون گسترده در اختیار نداریم؛ اما این کمبود بالاخره در ماه های آتی جبران می شود و آن جاست که باید رسانه ها با ارائه اطلاعات علمی و درست به کنترل این بیماری از طریق واکسیناسیون کمک رسانند.

وی در خصوص شایعات مربوط به مشکلات واکسن آسترازنکا بیان کرد: خطر ترومبوز در داروهای ضد بارداری برای خانم ها چندین برابر تزریق واکسن است؛ از این رو نباید اجازه دهیم مردم مسیر غیرعلمی را جایگزین روش های پذیرفته شده علمی کنند.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص واکسیناسیون کادر درمان بخش خصوصی هم گفت: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد، از19 فروردین ماه آغاز شد و به جز یکی 2 روز وقفه، تقریبا در مابقی روزها بین 300 تا 500 دوز واکسن تزریق شد.

وی افزود: واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک روسی آغاز شد و با آسترازنکا ادامه دارد. او همچنین از واکسیناسیون همه اعضای این سازمان در هفته های آتی خبر داد و گفت: امیدوارم واکسیناسیون عمومی هر چه سریع تر آغاز شود.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در جمع مدیران رسانه های استان ضمن اشاره به روند مستمر و منظم واکسیناسیون کادردرمان بخش خصوصی در مشهد گفت: نخستین روز هفته سلامت روز «همراهی با مدافعان سلامت» نامگذاری شده است اما متاسفانه با بی احتیاطی های رخ داده در زیر بار فشار پیک جدید بیماری ها در حال له شدن هستند.

دکتر مسعود زحمتکش افزود: بی اعتنایی برخی از مردم و مسئولین نسبت به دستورالعمل ها، وضع بازار، شلوغی و ازدحام داخل فروشگاه‌ها واقعا تاسف برانگیز است. آمار فوتی ها در کشور به بیش از 400 نفر در روز رسیده است که معادل سقوط دو هواپیما در روز است و این فاجعه نباید عادی انگاری شود.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در شهر و استان گفت: متاسفانه با غفلتی که در نوروز اتفاق افتاد؛ امروز شرایط بسیار حادی را شاهد هستیم. مشخصا در این روزها فعالیت اصناف و کسبه بسیار خطرناک است.

نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی استان خراسان رضوی همچنین بیان کرد: هنوز راه درازی تا کنترل کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در پیش داریم. گر چه که ممکن است تا یکی دو سال آینده هم درگیر کرونا باشیم، ولی می توانیم با اتخاذ سیاست های منسجم و همراهی مردم و نیز واکسیناسیون، مرگ و میر هموطنان عزیزمان را کاهش دهیم و اجازه ندهیم که همه گیری از کنترل خارج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار