سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود؛نباید نگاه مدیران استان اصفهان تنها معطوف به حل مسائل جاری و روز مره باشد بلکه مدیران اصفهان به سبب حجم فعالیت و تنوع مسائل می توانند در طراز مدیران کشوری قرار گیرند و در سیاست گذاری ، قانون گذاری و اصلاح قوانین ایفای نقش کنند .
کد خبر: ۹۶۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ 09 May 2021

دکتر مهدی طغیانی تحقق عملیاتی شعار سال را در استان امری ضروری دانست و از دستگاه ها خواست که هر یک بسته پیشنهادی خود را جهت رفع موانع تولید و حمایت از واحد های تولیدی را رسانه ای کنند تا به شکل یک مطالبه پیگیری گردد.
دکتر طغیانی در ادامه گفت : جهت توسعه استان و رفع مشکلات اقتصادی، توسعه و تجهیز گمرکات استان اصفهان مد نظر است و ما باید امکانات فراهم کنیم که فعالان اقتصادی استان کل فرایند ترخیص کالا در استان اصفهان انجام دهند.
طی این نشست دکتر کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان و دبیر شورای مدیران اقتصادی استان اصفهان بیان داشت : گمرک همواره با دو التزام متضاد کنترل و تسهیل نقش آفرینی می کند و اذعان داشت :گمرک باید بیش از 28 قانون و 23 کنوانسیون را باید اجرا نماید و علیرغم اینکه گفته می شودگمرک با 45 وزارتخانه و دستگاه دولتی و کنترلی و صدور مجوز همکاری دارد اما طی یک بررسی صورت گرفته 85 دستگاه ، وزارت خانه ،شرکتهای دولتی ، اتاقها و نهادهای مختلف به نحوی با گمرک در ارتباط بود و در وضع قوانین و مقررات و صدور مجوزهای ترخیص کالا نقش دارند و گمرک در این لیست بلند بالا در جایگاه 86 امین را داراست و از طرفی 7 دستگاه نظارتی بر عملکرد گمرک نظارت دارند .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اظهار داشت : گمرک طی دو سال گذشته بسته های حمایتی در راستای رونق تولید و جهش تولید به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه داده و در سال جدید نیز بسته حمایت از تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ارائه داده که در اولین جلسه قرار است مورد بررسی و تصویب واقع شود.
دکتر رسول کوهستانی پزوه از دیگر دستاوردهای گمرک شناسایی 29 فعال مجاز اقتصادی در سال 1399 و افزایش بیش از هفت برابری نسبت به سال قبل و همچنین 34 انبار اختصاصی زیر کلید گمرک اصفهان که حدود 15 درصد کشور را به خود اختصاص داده است
صبوحی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان همراهی و همکاری مدیران اقتصادی استان اصفهان در سال گذشته و برگزاری منظم جلسات تشکر و قدرانی کرد و بیان داشت : در سال گذشته مصوبات اجرایی گردید و جلساتی که در محل واحدهای تولیدی ( نظیر گروه انتخاب ) و شهرستانهای استان ( نظیر نطنز ) به حضور نماینده محترم مردم شریف نطنز و بادرود برگزار گردید ک نتایج خوبی دربر داشت.
رئیس شورای مدیران اقتصادی استان اصفهان خبر داد : در سال گذشته 71 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و همچنین 34 پیشنهاد جهت ارسال به هیات مقررات زدایی در استان دریافت کردیم که 23 مورد تایید واقع گردید .
در این جلسه کلیه مدیران اقتصادی استان اصفهان که به میزبانی اداره کل گمرکات استان اصفهان برگزار گردید ، حضور داشتند و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار