استاندار قم بر لزوم اقناع سازی رسانه ای برای ترغیب حداکثری سالمندان به واکسیناسیون کرونا تأکید کرد و گفت: گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان قم بویژه با روند رو به رشد ساخت واکسن های ایرانی یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۶۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 12 May 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با یادآوری مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای اقامه نماز عید سعید فطر در فضای باز و با رعایت پروتکل ها بیان کرد: ممنوعیت سفر بین استانی از دیروز آغاز شده و تا ظهر روز شنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: نیروی انتظامی استان باید این ممنوعیت سفر را به دقت و جدیت پیگیری کند، بویژه آن که امکان تردد به قم زیاد خواهد بود.

استاندار قم سپس به ضرورت اقناع سازی رسانه ای برای حضور حداکثری افراد فراخوان شده به واکسیناسیون توجه داد و خاطر نشان کرد: همان گونه که پیش از این اعلام شده، برخی آزمون ها در روزها و ماه های آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد که در این زمینه نیاز به کسب آمادگی کافی از سوی مجریان امر و البته نظارت و دقت بیشتر وجود دارد.

سرمست در عین حال لزوم گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون را در استان یادآور شد و گفت: با توجه به روند مطلوب ساخت واکسن داخلی، لازم است تا مراکز بیشتری برای واکسیناسیون در استان در نظر گرفته شود.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت آرایشگاه ها، پایانه های مسافربری درون و برون شهری و همچنین آرامستان های استان شد و اظهار کرد: توسعه کسب و کارهای اینترنتی و غیرحضوری کردن فرآیند خرید و فروش یک ضرورت است و باید پیگیری و دنبال شود.

استاندار قم در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران مسجد مقدس جمکران در رعایت شیوه نامه های بهداشتی اذعان کرد: از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نیز انتظار می رود تا در رعایت پروتکل ها پیشتاز باشند و بویژه در تعطیلات عید سعید فطر، تشدید نظارت ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: الکترونیکی شدن حداقل سه خدمت دستگاه های اجرایی همچنان به عنوان یک اولویت باید رصد و پیگیری و گزارش آن به جلسات هفته های بعد ارائه شود.

سرمست همچنین با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان درباره ضرورت مدیریت مصرف برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی یادآور شد: ملاحظاتی درباره شعار سال یعنی «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» وجود دارد، اما در عین حال تعهدات وزارت نیرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد و إعمال شود.

استاندار قم ادامه داد: کاهش ساعت کاری ادارات در ماه های آینده، مدیریت مصرف برق در راه های غیرحادثه خیز استان و همچنین بوستان ها در کنار تعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بخش صنعت و کشاورزی از جمله راهکارهایی است که باید برای مدیریت مصرف انرژی استان پیگیری و دنبال شود، ضمن آن که دستگاه های مرتبط با این راهکارها باید پیشنهادهای لازم را برای تصویب نهایی ارائه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار