رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه:
تابناک- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با بیان اینکه تزریق واکسن، ایمنی بدن را افزایش می‌دهد گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال علیه بیماری کووید ۱۹، در شهرستان عسلویه تاکنون با استقبال خیلی کم روبرو شده است. 
کد خبر: ۹۶۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، جاسم زارعی افزود: فاز دوم واکسیناسیون، با راه‌اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید در عسلویه، ویژه شهرهای عسلویه، نخل تقی و بیدخون آغاز شده و گروه‌های آسیب‌پذیرتر جامعه یعنی سالمندان بالای ۸۰ سال در اولویت قرار دارند.

وی بیان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت از روز ۱۸ اردیبهشت هماهنگی لازم جهت حضور این عزیزان انجام داده‌اند ولی آمارها نشان می‌دهند که تا به امروز به ترتیب در دهستان اخند، بخش چاه مبارک و شهر نخل تقی کمترین مراجعه برای دریافت دوز اول واکسن بوده‌اند.

زارعی اضافه کرد: بیش‌ترین آمار مشارکت به ترتیب مربوط به شهر بیدخون و سپس عسلویه است و در سطح کل شهرستان عسلویه واکسیناسیون فاز اول که ویژه کارکنان حوزه سلامت دولتی و بخش خصوصی، بیماران خاص، غسال‌ها و پاکبانان بود، واجدین شرایط به‌طور کامل پوشش داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: بی‌شک، نبود اقبال عمومی برای واکسیناسیون فاز دوم ویژه سالمندان در شهرها و روستاها، خطر تبدیل شهرستان به کانون عفونت کرونا را بالا می‌برد.

زارعی اضافه کرد: انتظار می‌رود، آحاد جامعه، افزون بر مقابله با شایعه‌پراکنی‌های منفی و پرهیز از باز نشر پیام‌های با محتوای آمار و ارقام نادرست در فضای مجازی و در سطح جامعه، در معرفی اخلالگران نظام سلامت کشور به پلیس فتا و این شبکه بهداشت همکاری نموده و سالمندان را به تزریق واکسن ترغیب نمایند.

وی اذعان داشت: اصحاب فهیم و فرهیخته رسانه، فرهنگ‌سازی مبنی بر دریافت اخبار از مراجع رسمی حوزه سلامت (وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان) انجام و افکار عمومی را در این زمینه، تنویر نمایند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه عنوان کرد: واکسن‌های تزریق‌شده تاکنون شامل آسترازنکا، سینوفارم، اسپوتنیک وی و بهارات می‌باشند که مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت بوده و کشورهای زیادی همانند بلاروس، مجارستان، امارات متحده عربی، بحرین، الجزایر، مکزیک، هند و...با موفقیت شهروندان خود را با آنها واکسینه نموده‌اند.

وی افزود: در شهرستان عسلویه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر بدون عوارض جانبی حاد، واکسینه شده‌اند، پس افراد سالمند بدون هیچ نگرانی می‌توانند با واکسینه کردن خود در برابر ویروس ایمن شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه عنوان کرد: درصد پوشش واکسن به ترتیب مراکز روستایی اخند و تابعه ۸ درصد، مرکز چاه مبارک و توابع ۱۲ درصد، مرکز نخل تقی ۲۴ درصد، مرکز عسلویه ۴۸ درصد و مرکز خدمان جامع سلامت بیدخون ۶۳ درصد بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: حسب اهداف برنامه گام پنجم بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹-مبتنی بر بیماریابی رهگیری و واکسیناسیون عمومی در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حداقل ۷۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در فاز دوم واکسیناسیون کووید، در سه ماهه اول و دوم باید محقق شود، درحالی‌که تاکنون ۲۰ درصد آن محقق شده است.

زارعی در ادامه بیان کرد: افراد متقاضی نیز با تماس با مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت محل سکونت، آمادگی خود جهت تزریق واکسن اعلام نمایند و مدافعین سلامت سطح شهرستان پس از اخذ شرح‌حال، روز، ساعت و محل مراجعه برای تزریق واکسن جهت متقاضیان تعیین می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه افزود: امید بر این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و حذف دورهمی‌ها و دید و بازدیدها به ویژه در تعطیلات ویژه عید سعید فطر، زنجیره گسترش این ویروس را قطع کرده و حافظ جان عزیزانمان باشیم.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار