معاون توانبخشی بهزیستی لرستان:
معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت:مرحله اول واکسیناسیون ۲۷۴ نفر دارای معلولیت و مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی استان انجام شد.
کد خبر: ۹۶۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 15 May 2021

نگار فتحی بیرانوند" روز شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود: همچنین واکسیناسیون ۵۱ نفر کادر این مراکز علیه کرونا انجام شده است و مرحله دوم نیز با توجه به نوع واکسن از ۲۱ تا ۳۰ روز بعد تزریق می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت عمومی همه این افراد مساعد است و پروتکل های لازم برای مراقبت آنها همچنان اعمال می شود.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: همچنین ۲ مرحله واکسیناسیون ۸۰ نفر از سالمندان و ۴۶ نفر کادر فعال و شاغل در مراکز نگهداری سالمندان لرستان پایان یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد جمعیت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان استان به مدت سه روز انجام شد و برنامه های مراقبتی از سالمندانی که به دلایل مختلف واکسینه نشدند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز سرای سالمندان در لرستان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تمام خدمات و اقدامات مراقبتی برای جلوگیری از ابتلای سالمندان به این ویروس انجام شده و تاکنون موردی از ابتلا در این افراد گزارش نشده است.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه هیچ گونه پذیرش یا ملاقات خانواده‌ سالمندان و یا برای معلولان در مدت شیوع کرونا انجام نشده است اظهار داشت: از آنجا که امکان ابتلای این افراد با ملاقات‌های حضوری افزایش می‌یابد به همین منظور دیدارها به صورت ویدئویی است و ملاقات‌های مواقع اضطرار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط باز و با فاصله چند متری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار