رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین گفت: سالمندانی که طبق اولویت برای دریافت واکسن کرونا و به شرط سنی از سوی بهداشت و درمان فراخوانده می‌شوند بدون نگرانی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
کد خبر: ۹۶۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛دکتر «رضا منصوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ویروس کرونا را کشنده و بسیار بی‌رحم دانست و تنها راه ایمن شدن در برابر آن را نیز واکسن اعلام کرد و افزود: اکنون بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد کرونا واکسیناسیون آغاز شده است.

وی اظهار داشت: هر دارویی به موازات اثرات درمانی آن عوارضی دارد از این رو نباید عوارض بسیار کم واکسن باعث شود که نسبت به دریافت واکسن اقدام نکنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در ادامه گفت: تاکنون بسیاری از سالمندان واکسن کرونا دریافت کرده اند و با گذشت حدود سه هفته و یا بیشتر نیز مشکلی نداشته اند و ممکن است که تنها کسانی که سابقه حساسیت های دارویی دارند دچار عوارض پس از تزریق واکسن شوند.

دکتر منصوری با بیان اینکه احتمال تب بعد از واکسن در واکسن های دیگر نیز وجود دارد، توضیح داد که در واکسن کرونا نیز عوارضی همچون تب و یا درد خفیف می‌تواند بروز کند و بر این اساس افراد تحت مراقبت پزشکی قرار می گیرند از این رو برخی عوارض ناچیز نباید باعث شود که سالمندان و دیگر افراد از دریافت واکسن خودداری کنند.

او اضافه کرد: عوارض واکسن های کرونا یک دهم درصد است که این در مورد دیگر واکسن ها مانند آنفلوآنزا و یا پنی سلین ها نیز صدق می کند که دلیل نمی شود افراد مراجعه نکنند.

وی گفت: همکاران ما به ترتیب اولویت واکسیناسیون را شروع کرده اند و تاکنون ۲۰۹نفر از کادر درمان و پزشکان، ۴ نفرجانبازان و ۳۱۰نفر از سالمندان بالای ۷۵ سال علیه کرونا واکسینه شده اند.

او ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین ۹۲۸ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از مجموع شمار مبتلایان به این ویروس تاکنون ۲۷تن فوت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: استفاده صحیح از ماسک در بیرون از منزل، پرهیز از دورهمی و مهمانی و سفرهای غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی با افراد در سطح جامعه و تعطیلی مشاغل غیرضرور می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا تاثیر گذار باشد.

دکتر منصوری ادامه داد: از افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند درخواست می کنیم با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و در صورت مثبت شدن آزمایش آن ها حتما قرنطینه را رعایت کنند و در صورت تشدید علایم به مرکز درمانی مراجعه کنند.

او گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، پرهیز از رفتن به دورهمی، مهمانی و پارک ها و بوستان ها در شرایط کنونی بازی با سلامت افراد است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار