معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از به روز رسانی طرح جامع گردشگری شهر اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 15 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حسن حسینی افزود: بطورمسلم وجود طرح جامع در حوزه گردشگری و سندی راهبردی در این عرصه می‌تواند به تحقق اهداف و رونق صنعت گردشگری کمک شایانی داشته باشد و در این راستا استان مرکزی تدوین چنین طرح‌ها و اسنادی را آغاز کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: تاکنون سند توسعه راهبردی گردشگری برای شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین و شازند تهیه شده است و با تامین اعتبار لازم برای دیگر شهرستان‌های استان مرکزی نیز توسط مشاوری متبحر این سند تدوین می‌شود.
او افزود: در حال حاضر به روز رسانی طرح هادی جامع گردشگری شهر اراک در دست اقدام است که این امر می‌تواند نقشه راه توسعه گردشگری این کلانشهر را پیش رو قرار دهد.
حسینی گفت: سند راهبردی توسعه گردشگری با مشخص کردن خطوط کلان سیستمی بر اساس خط فلات اصلی در حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی شدن برنامه ملی توسعه گردشگری خواهد بود.
وی افزود: این سند برای تدوین برنامه توسعه گردشگری و پیاده‌سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با رویکرد افزایش بهره‌وری و همچنین دستیابی به شاخص‌های توسعه پایدار گردشگری تدوین شده است.
او با اشاره به اینکه فصل پایانی سند توسعه گردشگری در شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین و شازند در دست تهیه و اقدام است، گفت: با اتمام فصل آخر سند، شرایط سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری مورد نیاز جامعه در شهرستان‌ها با افق ۱۰ ساله انجام خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه عدم تامین اعتبار در راستای تدوین و اجرای این سند، قدری روند اجرای امور را با تاخیر روبرو کرده است، ادامه داد: در سال جاری تدوین سند توسعه گردشگری برای باقی شهرستان‌های استان مدنظر قرار دارد، در این راستا از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، اعتبار درخواست شده است و در صورت تامین اعتبار سند به روز رسانی و تدوین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار