مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از نشت مواد مذاب در کارخانه شیشه شهرک صنعتی لیا خبر داد و گفت: با تلاش نیرو‌های امدادی نشت مواد از مخزن ۴۰۰ تنی این کارخانه مهار شد.
کد خبر: ۹۶۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 06 June 2021

قدرت الله مهدیخانی با اشاره به نشت مواد مذاب در کارخانه شیشه واقع در شهرکنشت ۴۰۰ تن مواد مذاب در کارخانه شیشه شهرک صنعتی لیا مهار شد صنعتی لیا و حضور خود در صحنه مهار نشت مواد مذاب گفت: در حدود ساعت ۲۱ دیشب ، کارگران این شرکت متوجه نشت مواد مذاب از مخزن ذوب سیلیس با دمایی حدود ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد شدند.

وی افزود : پس از اطلاع به دستگاه‌های امدادی، با هماهنگی به موقع اداره کل مدیریت بحران، نیرو‌ها و امکاناتِ آتش نشانی‌های قزوین، بوئین زهرا، الوند، شهر صنعتی البرز و عصمت آباد سریعاً در محل حضور یافتند و با اقدامات تخصصی نسبت به خنک سازی مواد مذاب اقدام و از سرایت آن به اطراف و ایجاد خسارات سنگین جلوگیری کردند.

مهدیخانی گفت : این عملیات تا ساعت یک بامداد امروز ادامه داشت و جلوی نشت بیشتر مواد مذاب گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه واحد‌های صنعتی و تولیدی زیادی در استان قزوین مستقر هستند،افزود : هر کدام از این واحد‌های صنعتی بنا بر نوع تولید و فعالیت خود مواد و تجهیزات خطرساز و تهدید کننده‌ای دارند که این موارد پتانسیل ایجاد بحران را به شدت در صنایع و شهرک‌های صنعتی و نواحی اطراف بالا برده است.

مهدیخانی با بیان اینکه این سانحه ۲ مجروح داشت، گفت: تهدید بالقوه در صنایع همچنان پابرجاست و کاهش این خطر مستلزم تشکیل تیم‌های واکنش سریع در صنایع، اتخاذ تمهیدات و تهیه تجهیزات ایمنی، تعمیر و به روز رسانی قطعات فرسوده و از همه مهمتر، آموزش به مدیران و پرسنل مستقر در صنایع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار