امام‌جمعه موقت قزوین:‌
امام جمعه موقت قزوین گفت: دشمنان صهیونیست و مستکبر ایران اسلامی تلاش می‌کنند با ۳ راهبرد ایجاد تفرقه‌، تخریب چهرهای انقلاب و هراس‌افکنی مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری را کاهش دهند.
کد خبر: ۹۷۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 11 June 2021

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه قزوین که بعدازظهر امروز در شبستان مسجد‌النبی(ص) قزوین برپا شد، با اشاره به اهمیت والای انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان صهیونیست و مستکبر ایران اسلامی تلاش می‌کنند با 3 راهبرد ایجاد تفرقه‌، تخریب چهرهای انقلاب و هراس‌افکنی مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌ جمهوری را کاهش دهند.

خضری در ادامه به تشریح ابعاد مختلف تفرقه‌اندازی و اختلاف‌افکنی دشمنان در فاصله یک هفته مانده به برگزاری انتخابات 1400 پرداخت و گفت: تفرقه انداختن و حکومت کردن بر افکار و احساسات مردم، تخریب چهره‌های بزرگ و باسابقه انقلاب اسلامی و همچنین هراس‌افکنی در دل‌های مردم نسبت به برخی نامزدهای مقبول جریان انقلاب 3 راهبرد اصلی دشمن برای رقم زدن مشارکت حداقلی و کاهش قدرت مردمی و نرم نظام اسلامی است.

وی تلاش 24 ساعته و هوشیاری جوانان پیرو خط ولایت را باطل‌کننده چنین جنگ‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دانست و اضافه کرد: در این روزها دشمنان تلاش می‌کنند از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای خود سنگین‌ترین آتش جنگ رسانه‌ای را علیه اذهان مردم ایران به کار بگیرند و در این زمینه هم کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند رفتار می‌کنند.

ویژگی‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری

امام جمعه موقت قزوین همچنین در ادامه سخنان خود به ضرورت انتخاب نامزد و کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نامزد اصلح رجل سیاسی و مذهبی است که بتواند ضمن ملاحظه مصلحت، شرایط و اولویت‌های کشور در سخت‌ترین لحظات و تندترین پیچ‌های روزگار مردم و اعتقادات آنها را درست هدایت کند و با شناخت نیازهای زمان خود اسیر زور و تزویر دشمنان نشود.

خضری سرپیچی از گفتمان ولایت فقیه و امام زمان را مصداق جهل و نادانی افراد دانست و افزود: این روزها بعضی از افراد برای شناسایی نامزد اصلح حیران و سردرگم شده‌اند و از ما در این مورد سؤال می‌کنند که باید به آنها بگوییم کاندیدای اصلح فردی است که کارنامه آن نشان‌دهنده تقوا و عمل صالح در مدیریت کشور است و از دادن شعارها و وعده‌های توخالی پرهیز می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که شعارها و وعده‌های زیبایی می‌دهند؛ اما وقتی به کارنامه و زندگی کاری آنها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بین شعارها و سابقه آنها تناقض جدی وجود دارد.

معضل اصلی دختران امروز دوری از ازدواج است

امام جمعه قزوین همچنین در ادامه با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: متاسفانه برخی افراد امروز با طرح مسائل و موضوعاتی مانند پیامک رعایت حجاب و آب‌پاشی در پارک آدرس غلط به جامعه داده و معضل اصلی دختران ما یعنی ازدواج را پنهان می‌کنند؛ در حالی که امروز بسیاری از دختران ما در حال ورود به سن تجرد قطعی هستند.

خضری یادآور شد: امروز دخترانی را در روستاها و آبادی‌های می‌بینیم که علی‌رغم تمایل زیاد هر روز مسن‌تر شده و شانس ازدواج خود را کمتر از دیروز می‌بینند؛ اما متاسفانه دولت در این چند سال اخیر کار بزرگی برای ازدواج این جمعیت مولد انجام نداد.

وی سخت‌گیری بیجای والدین برای انتخاب همسر را یکی از دلایل افزایش سن ازدواج پسران و دختران دانست و تصریح کرد: متاسفانه دخترانی هم هستند که برای ازدواج مورد حمایت اعضای خانواده خود مانند پدر و برادر نیستند و استمرار این روند می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و از نظر جوان‌سازی جمعیت هم مشکلات عدیده‌ای برای کشور و استان قزوین ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار