رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه خانواده بزرگ کادر درمان با تمام وجود مردم را به حضور در انتخابات دعوت می کند، گفت: یک هزار و ۱۸۷ ناظر بهداشتی جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شعبات اخذ رای مستقر خواهند بود و مردم نگرانی از این موضوع نداشته باشند.
کد خبر: ۹۷۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 12 June 2021

پیمان نامدار روز شنبه در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار داشت: فرآیند موجود در سه هفته خرداد ماه وضعیت با ثباتی را در زمینه بستری و فوتی ها نشان می دهد که رضایت بخش است و باید با تلاش بیشتر این آمار به صفر برسد.
وی افزود: میزان فوتی ها در هفته اخیر روند کاهشی داشته است که نشان دهنده تاثیرگذاری واکسیناسیون در سطح کشور و استان قزوین است و موارد فوتی افراد سن بالا بسیار کاهش داشته است.
این مسوول گفت: مجموع بستری ها به ۲۲۸ بستری رسیده و امیدواریم این عدد هرچه سریعتر به زیر ۲۰۰ و اندکی بعد به زیر ۱۰۰ بستری برسد.
نامدار با اشاره به اینکه مجموع فوتی ها به یک هزار و ۷۸۷ نفر رسیده است، اضافه کرد: وضعیت رنگ بندی استان قزوین به جز شهرستان قزوین و تاکستان که نارنجی هستند بقیه شهرستان ها زرد هستند که امیدواریم ۲ شهرستان اعلام شده هم در آینده ای نزدیک وضعیت بهتری پیدا کنند.
وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و هلال احمر با قوت ادامه دارد و هیچ کدام از فرآیند ها کاهش پیدا نکرده است که بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
این مسوول گفت: استان قزوین با ۸۰ درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی وضعیت خوبی را در سطح کشور دارا می باشد ولی در زمینه استفاده از رعایت ماسک روند کاهشی وجود دارد که نیازمند اطلاع رسانی بیشتری است.
نامدار با اشاره به اینکه واکسیناسیون در چهار فاز پیش بینی شده بود، افزود: در فاز نخست کادر درمان و افراد بسیار پر خطر، فاز دوم افراد سالمند بالای ۶۰ سال و افرادی که دارای یک بیماری زمینه ای بودند، فاز سوم افراد ساکن در مراکز تجمعی و مشاغل حساس و فاز چهارم عموم مردم می باشد که تا به امروز استان قزوین ۸۱ هزار ۶۳۲ دریافت کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه بیش ترین حجم واکسیناسیون در شهرستان قزوین انجام شده است، اضافه کرد: قزوین از زیرساخت های لازم برای واکسیناسیون در سطح گسترده تر برخوردار است و در صورت دریافت واکسن، واکسیناسیون در مدت زمان مشخص شده انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار