معرفی رؤسای ستادهای استانی ۶ نامزد ریاست جمهوری/ انصراف 72 نامزد شوراهای شهری سمنان
کد خبر: ۹۷۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 13 June 2021
 
معرفی رؤسای ستادهای استانی ۶ نامزد ریاست جمهوری/ انصراف 72 نامزد شوراهای شهری سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از انصراف 72 نامزد شوراهای شهر در این استان خبر داد  گفت: صلاحیت 65 کاندیدای شوراها در این استان نیز رد شده است.

سیدعباس دانایی با اعلام این خبر اظهار کرد: در مجموع صلاحیت 90درصد نامزدهای شوراهای اسلامی شهر در این استان تایید شده است.

وی ادامه داد: در مجموع از ۶۲۵ داوطلب شورای اسلامی شهر در استان،  ۷۲ نفر انصراف دادند و ۶۵ نفر نیز تایید صلاحیت نشدند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان همچنین با بیان اینکه در بحث انتخابات شورای اسلامی روستا، از مجموع ۲۲۴۹ نفر داوطلب، ۱۰۳ نفر انصراف دادند اضافه کرد: صلاحیت بیش از ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان، به تایید رسیده است.

وی افزود: از جلسه قبل تاکنون، در خصوص شعبات اخذ رای، یک شعبه اضافه و تعداد شعب اخذ رای از ۷۸۷ شعبه به ۷۸۹ شعبه افزایش پیدا کرد که این شعبه در شهرستان دامغان است.

دانایی با بیان اینکه کلیه ملزومات به تعداد کافی در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است تصریح کرد: همه ملزومات و امکانات مورد نیاز برای رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی درخصوص کرونا نیز در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان از فرمانداران استان خواست: با بازنگری نهایی در فرآیند انتخابات، نقائص و کمبودهای احتمالی را طی روزهای آتی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه شیوه نامه راهنمای برگزاری انتخابات برای شعبات رای تهیه شده است به شرایط خاص کرونایی پرداخت و اظهار کرد: در بحث شیوه نامه بهداشتی تمامی موارد دیده شده، لازم است تا پروتکل های لازم رعایت شود.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان افزود: طبق ماده واحده قانون حضور نمایندگان و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد نامزدهای ریاست جمهوری ۷ نفر هستند، نامزدها می‌توانند به ازای هر دو شعبه اخذ رای، یک‌ نماینده داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان افزود: تاکنون ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مسئولین ستاد های انتخاباتی خود را به استان معرفی کرده اند.

دانایی گفت: مطابق ماده ۲۸ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می توانند نسبت به‌ معرفی نماینده های خود برای شعب اخذ رای بر اساس ضوابط و شرایط معین شده در این ماده قانونی، اقدام‌ کنند.

وی گفت: بر اساس ‌پیشنهاد ستاد ملی کرونا و هماهنگی های صورت گرفته، شروع اخذ رای از ساعت ۷ صبح به مدت ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۷ است.

وی یادآوری کرد: تمدید این زمان طبق قانون بر عهده وزیر کشور است که در حال حاضر اعلام شده که تا ۱۲ شب بلامانع بوده و همچنین پس از این ساعت نیز اخذ رای از افرادی که داخل شعب قرار دارند بلامانع است.

دانایی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد انتخابات کشور، در بحث شمارش آراء، ابتدا شمارش آراء ریاست جمهوری انجام و پس از آن شمارش آراء شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام می شود.

وی افزود: اخذ رای در زندان ها، پادگان ها و بیمارستان ها، تنها با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی امکان پذیر است که ضروری است اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

حذف مردودی های آزمونها از شبکه دفتر نظارت شورای نگهبان 

همچنین حجت الاسلام عربی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان از انتخابات به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: انتخابات فرصت بسیار مناسب و خوبی برای نظام‌جمهوری اسلامی است، همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، انتخابات و شرکت در آن تزریق خون در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه ما امانت دار مردم هستیم و امانتی که صاحبان امانت به ما می سپارند باید به نامزدها تحویل دهیم ادامه داد: در مساله امانتداری و حفظ امانت، آرای مردم و برگزاری انتخابات و حفظ بی طرفی در انتخابات و اجرای قانون و مسائل در این خصوص، باید توجه شود.

عربی گفت: کل انتخابات از ابتدا تا انتها، امانتی عظیم است در نظام جمهوری اسلامی که برعهده ما قرار دارد و باید در ابعاد مختلف حفظ شود، همانگونه که در سالهای قبل نیز به این امر توجه داشته و انجام شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان سمنان افزود: در سنوات گذشته، با توجه به تعامل بسیار خوب و سازنده که در انتخابات های گذشته بین ناظرین و اجرایی و ارگان ها وجود داشت، مشکلی در برگزاری انتخابات نداشتیم و  این نشان از این دارد که انتخابات صحیح و سالم و درست بر طبق قانون برگزار شده و امانت داری و بی طرفی حفظ شده است.

وی با بیان اینکه همه‌ ما مامور هستیم تا انتخابات را صحیح و سالم و با مراعات کامل قانون و قرارگرفتن هرکس در جایگاه خود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم اظهار کرد: برنامه های آموزشی در رابطه با نیروهای جدید و کل نیروهای داخل شبکه دفتر نظارت شورای نگهبان در سطح کشور از هفته قبل آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد از نیروهای شبکه نظارت در سطح کشور تا روز چهارشنبه در این آموزش ها و آزمون ها شرکت کردند افزود: کسانی که نمرات لازم را کسب نکنند، از شبکه دفتر نظارت شورای نگهبان حذف خواهند شد.

عربی با بیان اینکه لوازم ‌مورد نیاز و ملزومات انتخابات از امروز آماده و بخش اعظم آن تاکنون در شهرستان ها توزیع شده است افزود:همه عوامل برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان آمادگی دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار