پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: اهدا کنندگان صاحبان اصلی سازمان انتقال خون هستند چون بدون وجود انها این سازمان ماهیت اسمی و وجودی خود را از دست خواهد داد.
کد خبر: ۹۷۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 14 June 2021

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد:امروز ۲۴ خرداد روزجهانی اهدا کنندگان خون است، روزی که در سراسر دنیا تولد لندشتینر دانشمندی که موفق به کشف گروه های خونی شد  و به همین مناسبت تولد ایشان را که باعث تحول عظیمی در طب انتقال خون شد را به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری کردند .

وی خاطر نشان کرد: قطعا پیش بینی می شد به دلیل مسائل مرتبط با حوزه ی بیماری کرونا مراجعات به مراکز انتقال خون کمتر شود اما باز هم همت اهداکنندگان باعث شد هیچوقت به مرحله ی خیلی بحرانی در حوزه ی ذخیره های خون نرسیم، کمبود داشتیم اما به مرحله ی بحران نرسیدیم.

صالحی فر تصریح کرد: به دیده ی ما همه ی روزها روز جهانی اهدا کنندگان خون است، این مناسبت ها فقط بهانه ای برای این است این روزبیماران را ویژه تر ببینیم اما یادمان نرود که نیاز به خون همیشگی و در تمام روز ها و ساعت های شبانه روز ممکن است شخصی نیاز به خون و یا قسمتی از خون باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه اظهار کرد: آمار های جهانی می گویند از هر ۳ نفر در دنیا حداقل یک نفر در طول عمر خود نیاز به خون یا قسمتی از خون دارد، این نشان می دهد افراد نیازمند و دریافت کننده خون سوای این که ممکن است یک سری از بیماری ها را داشته باشند دریافت کنندگان مستمر خون هستند مثل بیماران تالاسمی، هموفیل ها، کودکان و بزرگسالان مبتلا به سرطان مواردی است که همیشه هست و در کنار اینها مواردی هم ممکن است اتفاقاتی برای افراد بیفتد که در هر لحظه از شبانه روز نیازمند به خون باشند،پس باید کاری کنیم که اهدای خون درجامعه تبدیل به یک تکلیف اجتماعی شود.

وی اظهار کرد:همانطور که الان سمن های مختلف در حوزه هایی در جامعه تشکیل شده اند با دغدغه های زیست محیطی، ورزشی و... ما تقاضا داریم سمن هایی با دغدغه ی انتقال خون و نیاز های خونی مردم تشکیل شود که بتوانند بیایند مردم و افراد را دعوت کنند به مراکز انتقال خون بیایند و ما در خدمتشان باشیم.

صالحی فر گفت: برای روزجهانی اهدا کنندگان به دلیل بحث بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم خاصی برگزار نمی شود جز این که در خود مرکز از کسانیکه در این روز مراجعه می کنند تجلیل می شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه ابراز کرد:تصمیم گرفته شد ما از کرونا استفاده کنیم و کسانیکه  همیشه می آیند امسال ما خدمت انها برویم و در محل کار و زندگیشان از آنها تجلیل به عمل آید .

صالحی تاکید کرد: در حال حاضر مثل همیشه به همه ی گروه های خونی نیاز داریم زیرا باید همیشه ذخیره حداقل پنج روز را در استان داشته و در شبکه ملی خون رسانی نیز تعهدی داریم برای کمک به سایر استان های نیازمند فعال باشیم، به هرحال هموطنان ما هستند ،خون و فراورده های خونی طول عمر طولانی ندارند لذا اهدای مستمر در مراکز انتقال خون باید انجام شود تا جایگزین شوند.

صالحی فر در پایان گفت: همیشه از زبان مقامات ارشد کشور گفته شده که انتخابات در کشور یک نعمت و موهبت است که من و شما و دیگران می توانیم به قدر خودمان در تعیین سرنوشت اتی خود موثر باشیم و توصیه ام این است شرکت حداکثری در انتخابات برای ما امتیاز بسیار ارزشمند است ممکن است یک رئیس جمهور با رای کمتری هم انتخاب شود و از نظر بین المللی مشکلی ندارد اما رای حداکثری پشتوانه کشور است و من خودم درانتخابات شرکت  و توصیه می کنم همه مردم با تمام توان شرکت و دیگران نیز برای مشارکت ترغیب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار