مدیر کل بهزیستی استان قزوین از شناسایی ۴۴۷ کودک کار خبر داد و گفت: ۶۵ درصد از این کودکان غیرایرانی هستند.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 14 June 2021

علیرضا وارثی، مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: پارسال ۴۴۷ کودک کار در شناسایی ۴۴۷ کودک کار در استان قزویناستان شناسایی شدند که ۶۵ درصد از این کودکان غیرایرانی هستند و حدود ۴۰ درصد ازآن‌ها فاقد هویت (کارت اقامت) هستند.

او اضافه کرد: البته به نظر می‌رسد آمار این کودکان بیش از این باشد، زیرا کودکان اتباع به دلیل شباهت چهره‌ای با کودکان ایرانی و همچنین ترس و نگرانی از طرد، هویت خود را ایرانی اعلام می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه ۷۰ درصد از کودکان کار پسر هستند، گفت: ۴۵ درصد از این کودکان در سنین ۶ تا ۱۱ سال، ۳۴ درصد در سنین ۱۲ تا ۱۴ سال، ۱۹ درصد در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال و فقط ۲ درصد در سنین زیر ۶ سال قرار دارند.

به گفته وارثی، ۷۱ درصد کودکان به دلیل نیاز مالی مشغول به کار هستند، ۲۴ درصد به دلیل اجبار خانواده کار می‌کنند و ۵ درصد به علت ناسازگاری با خانواده و بدسرپرستی در خیابان حضور دارند.

او اضافه کرد: بنابر اظهارات این کودکان، ۳۰ درصد از پدر‌های کودکان دارای اعتیاد و ۶۰ درصد فاقد سوءمصرف هستند و ۱۰ درصد هم پدر در خانه حضور ندارد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: با توجه به بازدید‌های میدانی صورت گرفته به نظر می‌رسد نرخ اعتیاد در پدران کودکان بیش از ۳۰ درصد باشد و برخی از کودکان به دلیل آگاهی نداشتن از مسئله اعتیاد و عوارض آن، مسئله اعتیاد پدر خود را عنوان نکرده اند.

وارثی افزود: ۸۴ درصد از کودکان در مشاغل دست فروشی، جمع آوری ضایعات و کوره‌های آجرپزی کار می‌کنند و سایر کودکان در مشاغلی مانند واکسی، اسپند دود کردن، شیشه پاک کنی و پادویی مشغول هستند.

به گفته او، ۷ درصد کودکان در زیر سن مدرسه، ۴۶ درصد در مقطع ابتدایی، ۱۷ درصد در مقطع متوسطه اول و ۸ درصد در مقطع متوسطه دوم قرار دارند و ۲۲ درصد هم ترک تحصیل کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار