مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سمن‌ها مطالبه گری احتماعی برای نشاط جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 14 June 2021

مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم سمن‌ها مطالبه گری اجتماعی برای نشاط جامعه و کاهش آسیب‌ها داشته باشندافتتاح مرکز اشتغالزایی و نمایشگاه صنایع دستی آوج که در کاروانسرای شاه عباسی برگزار شد، با بیان اینکه آوج شهرستانی با ظرفیت‌هایی بسیار مناسب در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، افزود: آوج با پیشینه‌ی غنی تاریخی و فرهنگی یکی از مناطق بسیار مهم تاریخی، فرهنگی و گردشگری به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: این شهرستان برای دستیابی به توسعه‌ی پایدار گردشگری، نیاز به آموزش منابع انسانی شاغل در این حوزه دارد که این مهم با مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد محقق خواهد شد.

بیدخام با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان از جمله کاروانسرای شاه عباسی، پل معلق، برج خرقان، چشمه منصور و چشم انداز‌های بکر و طبیعی، صنایع دستی و آداب و رسوم محلی این منطقه تصریح کرد: این شهرستان با توجه به این ظرفیت‌های کم‌نظیر قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و کانون توجه گردشگران را دارد.

وی کاروانسرای شاه عباسی آوج را دارای ظرفیت‌های. متعددی دانست و افزود: قابلیت تبدیل شدن به بازارچه و نمایشگاه دایمی صنایع دستی، مشاغل خانگی، محصولات کشاورزی، غذا‌های بومی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سنتی را دارد.

این مسوول با اشاره به مطالبه گری اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد افزود: ضروری است از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده بهینه شود.

وی به رشد ۱۰۰ درصدی تشکل‌ها هم از نظر کمی و هم کیفیت و تخصصی شدن سمن‌ها تاکید کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد مجموعه‌ها و گروه‌هایی متشکل از افراد علاقمند و دارای احساس مسئولیت هستند که برای رسیدن به یک هدف مشخص به‌صورت داوطلبانه در گروه‌های مختلف در یک ساختار مشخص، قانونی و منسجم و فارغ از سیستم دولتی به فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه کشور‌های توسعه یافته در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند بخش‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را از حالت دولتی بودن خارج و به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنند، افزود: امروز باید بستری را فراهم کنیم تا زمینه مشارکت اجتماعی مردم و تشکل‌ها فراهم شود تا به این واسطه گامی در جهت افزایش سرمایه‌های اجتماعی برداریم.

وی از تشکل‌های مردم نهاد استان دعوت کرد با ارائه طرح جامع به رونق منطقه و استان همت کنند و دفتر اجتماعی نیز از این تشکل‌ها حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار