سقف وام ودیعه مسکن در کلانشهر اصفهان از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ 14 June 2021

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به افزایش سقف وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، ستاد ملی کرونا برای امسال با پرداخت وام ودیعه مسکن موافقت کرده است.
علیرضا قاری قرآن افزود: سقف وام ودیعه مسکن برای مستاجران واجد شرایط در کلانشهر اصفهان ۴۰ میلیون تومان و برای دیگر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.
وی فرصت نام نویسی مستاجران واجد شرایط را تا پایان شهریورماه امسال بیان کرد و گفت: نظام بانکی تا پایان آذرماه مکلف شده تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.
قاری قرآن افزود: مطابق با اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قرارداد‌های اجاره، خودکار به مدت یکسال دارای اعتبار است و میزان اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز، نه به صورت اجباری، همان میزان سال گذشته تعیین شده است.
وی، اطلاع رسانی در خصوص زمان بازگشایی سامانه و آغاز ثبت‌نام را به روز‌های آینده موکول کرد و گفت: واجدان شرایط برای دریافت این تسهیلات از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ۱۹ خرداد را فرصت قبلی برای نام نویسی در سامانه املاک و اسکان دانست و گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی مهلت خود اظهاری و ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوار‌ها توسط سرپرستان خانوار تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.
قاری‌قرآن افزود: افراد جامانده از ثبت نام می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی‌شان، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.
وی گفت: تمامی سرپرستان خانوار شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند تا اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی دراین سامانه ثبت کنند.
قاری‌قرآن افزود: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد یکتایی (آدرس الکترونیک خانوار) برای سرپرستان خانوار صادر می‌شود و پس از دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر این کد یکتا خواهد بود.
وی گفت: برای افرادی که اطلاعات ملکی خود را در سامانه جامع املاک و اسکان ثبت نکنند، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است. همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، دو برابر این میزان مالیات را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار