نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی: یکی از سوالات بنده از کاندیدا‌های ریاست جمهوری این است که چرا در مناظرات تلویزیونی خدمات ۴۰ ساله انقلاب بازگو نشد، چرا باید برای اثبات برنامه‌های خود، خدمات نظام به مردم را نادیده گرفته و سیاه نمایی کنیم.
کد خبر: ۹۷۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 14 June 2021
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی: یکی از سوالات بنده از کاندیدا‌های ریاست جمهوری این است که چرا در مناظرات تلویزیونی خدمات ۴۰ ساله انقلاب بازگو نشد، چرا باید برای اثبات برنامه‌های خود، خدمات نظام به مردم را نادیده گرفته و سیاه نمایی کنیم. 

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جلسه شورای تامین شهرستان ملایر با اصحاب رسانه اظهار داشت: اهمیت کار رسانه صرفا در حوزه رسانه نیست، یک تیتر خبری، می‌تواند از نظر اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... یک شهر را تحت تاثیر قرار دهد و ایجاد بسیاری از جریان‌ها و مرزبندی‌های سیاسی از تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها آغاز شده است. 

وی عنوان کرد: حساسیت کار خبرنگار در این است که می‌تواند با یک جمله بندی درست کشور را از آشوب نجات دهد و یا با یک بهم ریختگی عنوان، کشور را به آشوب بکشاند. 

آزادیخواه حس کنجکاوی شهروندان ملایری را فرصتی مناسب برای اهالی رسانه دانست و گفت: خوشبختانه شبکه اطلاع رسانی شهرستان ملایر یک تیم بسیار هماهنگ است و اعضای شورای تامین به این تعامل کمک می‌کنند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی در کشور را امری غیر قابل انکار و لازمه زندگی همه مردم دانست و بیان کرد: امروز مردم به شنیدن خبر علاقه‌مند هستند، البته بنده در این دوره مناظرات تلویزیونی کاندیدا‌های ریاست جمهوری منتقد رسانه ملی هستم چرا که با وجود انتقادات، ما نباید داشته‌های خود را نادیده بگیریم. 

وی با بیان اینکه ما در حوزه خدمات ضعیف عمل می‌کنیم، افزود: یکی از سوالات بنده از کاندیدا‌های ریاست جمهوری این است که چرا در مناظرات تلویزیونی خدمات ۴۰ ساله انقلاب بازگو نشد، چرا باید برای اثبات برنامه‌های خود، خدمات نظام به مردم را نادیده گرفته و سیاه نمایی کنیم. 

آزادیخواه ایجاد حس یاس و ناامیدی در کشور را از نتایج این سیاه نمایی‌ها برشمرد و تاکید کرد: به طور قطع شهدا و به ویژه شهید سلیمانی از ما گلایه می‌کنند که چرا خدمات نظام جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌های آموزشی، اقتصادی، راه آهن، انرژی، مخابرات و دیگر حوزه‌ها در مناظرات تلویزیونی کاندیدا‌ها مطرح نشد. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار انتشار خدمات نظام به مردم در لابه لای اطلاع رسانی در حوزه انتخابات شد و اضافه کرد: بیان نقد‌ها و کمبود‌های موجود، جزء جدایی ناپذیر هر کار خبری و هر خبرنگاری است، اما باید با رعایت انصاف همراه باشد. 

آزادیخواه فعالیت ۱۰۰ درصدی شرکت کیان کرد، تولید بیش از ۹۰ درصد پارچه ماسک کشور توسط شرکت‌های بافتینه و بافتسان و یاتکمیل قطعه دوم چهارخطه سامن به بروجرد را از خدمات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: ۲۸ خرداد ماه لیله القدر انقلاب است و امروز آرزوی رهبر انقلاب حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است که رسانه‌ها می‌توانند ضمن حرمت به قانون با ایجاد شور انتخاباتی، با تمامی هجمه‌های رسانه‌های خارجی مقابله کنند. 


 خدمات نظام را به مردم اطلاع رسانی کنیم

قدرت الله ولدی معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز تصریح کرد:حضور پرشور مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری علاج درد‌های مزمن کشور است.

وی عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کاندیدا‌های ریاست جمهوری از دادن وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه خودداری کنند و با ارائه وعده‌های واقعی با مردم سخن بگویند. 

ولدی ادامه گفت: دستاورد‌های آشکار دولت در نبرد با تحریم‌های اقتصادی و در بحث بیماری کرونا، راهبرد ایران اسلامی است و دشمن به دنبال نادیده گرفتن این تلاش‌ها و اقدامات است. 

وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با شجاعت در مورد عملکرد خود پاسخگو است، بیان کرد: امروز باید خدمات نظام را به مردم اطلاع رسانی کرده و به شبهات پاسخ دهیم. 

فرماندار ملایر مطرح کرد: صندوق آراء و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رای به عنوان دو میراث گرانبها به یادگار مانده از سال ۴۲ است

 وی افزود: ۸ سال دفاع مقدس، دفاع جوانمردانه مدافعان حرم، تلاش قابل تقدیر مدافعان سلامت و تمامی خون‌های ریخته شده در راه وطن، لزوم حضور پای صندوق‌های رای را به ما یادآوری می‌کند. 

معاون استاندار همدان یادآور شد: با وجود تمامی جنگ‌های اقتصادی بر علیه نظام، ملت ایران پشت رهبری می‌ایستد و برای شادی روح شهید سلیمانی و دیگر شهدای وطن، روز ۲۸ خرداد ماه حضور پرشوری پای صندوق‌های رای خواهد داشت. 

ولدی خاطر نشان کرد: امام خمینی به دو کلمه جمهوری و اسلامی به صراحت اشاره کرده است و این یعنی مقدرات یک ملت به دست خود آن ملت تعیین شود.

وی تولید واکسن توسط متخصصین ایرانی را نشانه مقابله صحیح و اصولی با دنیا دانست در ادامه گفت: رسانه‌ها با تولید محتوای مثبت، مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنند، زیرا مشارکت همه ما به مثابه یک استراتژی فردی و ملی است. 

ولدی مطرح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و حتی اگر کسی نظام را قبول ندارد برای حفظ اعتبار کشورش، در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کند. 

فرماندار ویژه ملایر به فشار‌های وارده از سوی دشمنان در تمامی حوزه‌های اقتصادی و درمانی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نیز این دشمنان با تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات، می‌خواهند ایران را به کشور‌هایی مانند لیبی و مصر تبدیل کنند. 

ولدی اطهار امیدواری کرد و گفت: مشارکت ۶۵ درصدی مردم ملایر در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری یا مشارکت ۶۰ درصدی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نشان می‌دهد که هجمه‌های دشمن در بین مردم جایگاهی ندارد. 

رسانه‌ها در بسیاری از موصوعات میتواند یک انقلاب ایجاد کند

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و تاثیرگذار است، اظهار داشت: رسانه در بسیاری از موضوعات می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند و رسیدگی به جرائم مطبوعات در دادگاه کیفری یک که مهم‌ترین دادگاه کیفری از نظر قضایی است، اهمیت جایگاه مطبوعات و احترام دستگاه قضایی به این صنف را نشان می‌دهد. 

سعید احمدی فر اظهار داشت: انتشار برخی حکم‌های قضایی از طریق رسانه‌ها را نشان دهنده اهمیت قانون گذار به مطبوعات است.

وی بیان کرد: ما جایگاه خبرنگاران را اجر می‌نهیم و در برخی اقدامات قضایی به کمک آنان نیازمند هستیم به ویژه در مورد پرونده‌هایی که انتشار اطلاعات آن‌ها سبب پیشگیری از بسیاری جرایم می‌شود. 

احمدی فر با بیان اینکه اطلاع رسانی از روند بسیاری از پرونده‌ها به ویژه امور کیفری ممنوع بوده و کاملا محرمانه است، گفت: دستگاه قضایی در بسیاری از امور از جمله بررسی مشکلات شرکت ذوب آهن و فولاد ملایر برای خدمت رسانی به مردم به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده است و با وجود مشکلات بسیار مردم در تمامی زمینه ها، تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در جهت خدمت رسانی به مردم است. 

وی انتشار اخبار امیدوار کننده در جامعه را نشاط آور دانست و بیان کرد: ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه نتیجه بخش نیست و تمام تلاش دشمنان، ایجاد بی انگیزگی در مردم است و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در مردم انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنند. 

رئیس دادگستری شهرستان ملایر اضافه کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در مسئله انتخابات باید مردم را امیدوار کنیم و حقی که در تعیین سرنوشت آینده کشورشان دارند، به آنان یادآوری کنیم در ضمن اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در این ایام ضروری است. 

احمدی فر به نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام منحصر به فرد در دنیا اشاره و افزود: امروز بسیاری از کشور‌های قدرتمند دنیا تسلیم برنامه‌های ما هستندو نقش روشن و قوی مردم ایران را در دنیا می‌بینیم که یکی از دلایل آن درایت و کیاست رهبری است و نقش مطبوعات برای انتشار این خدمات بسیار موثر است. 

رسانه‌ها با انتشار جرایم انتخاباتی تاثیر چشمگیری در تشخیص سریع ایفا کنند

در ادامه دادستان شهرستان ملایر به عدم ایجاد موج منفی در بحث انتخابات اشاره و تصریح کرد: با توجه به مشغله‌های کاری، بسیاری از مردم بدون بررسی صحت و ثقم یک خبر، آن را مطالعه می‌کنند پس نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار تعیین کننده است. 

مسلم سلگی تاکید کرد: رسانه‌ها با انتشار جرایم انتخاباتی بدون هیچ گونه جهت گیری، می‌توانند تاثیر چشمگیری در تشخیص سریع ایفا کنند. 

سلگی عنوان کرد: با وجود محدودیت‌هایی در انتشار برخی اخبار قضایی، انتشار جرایمی با خاصیت بازدارندگی، می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار