کرمعلی زارعی تاکید کرد:
مدیرکل پدافند غیر عامل استان گفت: پدافند غیرعامل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که نباید مورد غفلت واقع شود و پرداختن به آن موجب آرامش، حفظ سرمایه ملی و معنوی و عدم توجه به آن پیامدهای ناگواری مانند افزایش آسیب به زیرساخت ها را به همراه دارد.
کد خبر: ۹۷۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 15 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه كرمعلي زارعي در اولین گردهمایی رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد ضمن تشریح عملکرد مجموعه پدافند غیرعامل استان در زمینه های مختلف و وظايف كميته ها گفت: در حوزه مدیریت بیماری کرونا تاکنون 73 جلسه ستاد استانی کرونا، 72 جلسه ویدئو کنفرانس با ستاد ملی کرونا، 4 جلسه کمیته امنیتی ملی بصورت ویدئو کنفرانس، 21 جلسه کمیته امنیتی استانی و 2 جلسه قرارگاه زیستی برگزار شده است و همچنین پیگیری و تامین و تجهیز 153 مرکز از مراکز زیر ساخت و دستگاه های اجرایی به مولد اضطراری انرژی برق انجام شده است.

زارعی پدافند غیر عامل را به عنوان یکی از ساده ترین راه ها، کم هزینه ترین شیوه ها و صلح آمیز ترین روشهای دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان دانست و گفت: پدافند غیرعامل از مهمترین عوامل اقتدار و توفیق دولت ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز متوازن و پایدار و همچنین عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه است.

زارعی تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد.

وی افزود: اندیشه و تامل در این تعریف نشان دهنده ارتباط ناگسستنی بین الزامات و پدافند غیرعامل و امنیت ملی و دفاعی کشور است. به عبارت بهتر هرگونه پیشرفت و توفیق برای الزامات و پدافند غیر عامل به معنای استحکام مبانی اقتدار حاکمیتی و امنیت ملی است و ایران اسلامی به عنوان مهمترین کشور اثرگذار در منطقه پرالتهاب غرب آسیا - که از یک سو دارای تاثیر بالا در عرصه بین المللی می باشد از سوی دیگر پی ریزی جامعه اسلامی را دنبال می نماید- نیازمند برنامه ریزی منسجم، گسترده و مطلوب در حوزه پدافند غیر عامل می باشد.

زارعی تاکید کرد: بدیهی است پدافند غیرعامل بستری مهم و پر اهمیت در حفاظت از زیرساخت ها، دارایی ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به توسعه همه جانبه جامعه اسلامی و استان محسوب می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایمن سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم، ارتقاء، قابلیت بقا و حفظ استان در شرایط بحران، فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تاثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه های مقاومت در مقابله با تهدیدات، نهادینه کردن رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل درطرح‌های توسعه منتهی به ایجاد مراکز طبقه بندی، به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن بر زیرساخت های حیاتی حساس و مهم از جمله اهداف پدافند غیرعامل محسوب می گردند.

وی گفت: انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری مدیران استان امر مهم پدافند غیرعامل بیش از گذشته در جهت حفظ و حراست و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری اجرایی و عملیاتی گردد و در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استان به ‌عنوان پیشبرد سیاست های حاکمیتی نظام در استان تمام مساعی خود را به کار گرفته و خواهد گرفت.

زارعی تاکید کرد: انتظار ما از رابطین پدافند غیر عامل دستگاه ها ی اجرایی این است که با استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود نسبت به رصد و پایش و تشخیص تهدیدات و آسیب پذیری ها حوزه دستگاه خود اقدام و به منظور پاسخ اضطراری و حفظ تداوم کارکرد با سازماندهی، تأمین تجهیزات مورد نیاز، آموزش، تمرین و اجرای رزمایش با انجام عملیات پدافندی پیشگیرانه میزان آمادگی مجموعه های تحت مدیریت را ارتقا دهند.

در پایان جلسه قربانی معاون اداره کل پدافند غیرعامل گزارشی در خصوص اعضاء کمیته پدافند غیرعامل و شرح وظایف و اهمیت و ضرورت کار کمیته مذکور در سازمان ها و دستگاه های اجرایی ارائه کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار