رئیس سازمان اورژانس کشور از اختصاص یک فروند بالگرد اورژانس ایرباس به استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 15 June 2021

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در آئین افتتاح پایگاه‌های اختصاص یک فروند بالگرد اورژانس به استان قزوینفوریت‌های پزشکی در استان قزوین با بیان اینکه اورژانش کشور، هم تراز اورژانس‌های دنیاست گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس به روز در اختیار ناوگان اورژانس کشور است.

وی افزود: ۳ بالگرد اورژانس کشور نیز امروز به ۴۷ بالگرد اورژانس ارتقاء پیدا کرد و در حال حاضر استان قزوین، به دلیل برخورداری از کادر پرواز و عملیات اورژانس مناسب، عنوان بهترین اورژانس هوایی کشور را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امسال چند فروند بالگرد اورژانس ایرباس به سازمان اورژانس کشور اضافه می‌شود و یک فروند بالگرد نیز به استان قزوین اختصاص دارد.

وی افزود: موتور آمبولانس هم به ناوگان اورژانس قزوین اضافه می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۹ هزار نفر در کشور جذب اورژانس کشور شده اند، گفت: علیرغم این تعداد نیروی جذب شده، اما همچنان اورژانس کشور با کمبود نیرو مواجه است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس هوایی، میزان مرگ و میر مادران باردار را ۶۰ درصد کاهش داده است، تصریح کرد: ۵ شناور اورژانس برای ارائه خدمات به ساکنان جزایر به ناوگان اورژانس پیوستند.

وی افزود: هواپیما‌های اورژانس در سراسر کشور وظیفه انتقال اعضای پیوندی را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار