رییس راهور همدان:
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که اعمال ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه روز‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ خرداد به منظور برگزاری انتخابات و همچنین امکان حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سطح این شهرستان اعمال نخواهد شد.
کد خبر: ۹۷۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 15 June 2021
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که اعمال ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه روز‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ خرداد به منظور برگزاری انتخابات و همچنین امکان حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سطح این شهرستان اعمال نخواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ فرخ جمالی افزود: طرح محدودیت تردد شبانه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس، از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اجرا می‌شود و تردد خودرو‌ها در این بازه زمانی تخلف محسوب شده و متخلفین جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تخلف تردد خودرو‌ها در این ساعات از شبانه روز با استفاده از دوربین‌های هوشمند نظارتی و همچنین نیرو‌های پلیس ثبت می‌شود، اظهار داشت: این طرح در روز‌های پنجشنبه (قبل از انتخابات)، جمعه (روز برگزاری انتخابات) و شنبه (روز بعد از انتخابات) با توجه به برگزاری انتخابات و افزایش تردد‌های ضروری اجرا نمی‌شود و تردد شبانه خودرویی شهروندان در این سه روز بلامانع است.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان تاکید کرد: البته محدودیت ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع است و خودرو‌های متخلف اعمال قانون می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه پوستر و بنر تبلیغاتی بر روی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است، گفت: براساس ماده ۲۰۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، نصب و ترسیم هر گونه علامت، پلاک‌های متفرقه، نقوش، آگهی و عکس بر روی شیشه و یا بدنه خودرو به واسطه جلب توجه دیگر رانندگان و افزایش احتمال بروز سانحه نیز ممنوع است.

سرهنگ جمالی افزود: بر این اساس ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده این قبیل تخلفات با متوقف کردن خودرو، تذکرات لازم را به راننده برای حذف نقوش و برداشتن تصاویر خواهند داد و در صورت بی توجهی نسبت به جریمه خودرو اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این قانون شامل حال داوطلبان انتخابات و حامیان آن‌ها نیز می‌شود چراکه طبق ماده ۲۰۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نصب تصاویر افراد بر روی خودرو به بهانه تبلیغات با توجه به احتمال بروز سانحه، ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می‌شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار