مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در پی اقدامات آموزشی، درمانی، سلامتی و معیشتی بنیاد احسان برای محرومیت زدایی از محله شهید هرندی تهران ۱۲ خانه ورزش در این محله تجهیز شد.
کد خبر: ۹۷۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 15 June 2021

به گزارش تابناک تهران و به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، میثم نعمتی در توضیح اقدامات آموزشی و فرهنگی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در محله هرندی تهران افزود: از سه هزار دانش‌آموز با بسته‌های لوازم‌تحریر حمایت شد و ۱۲ خانه ورزش با اقلام ورزشی تجهیز شدند.

وی ادامه داد: در کنار بسته‌های معیشتی رزمایش همدلی و احسان که تاکنون به مرحله ششم خود رسیده است، ۲۰ تن مرغ در قالب بسته‌های پروتئینی در بین اهالی این منطقه توزیع شده است.

مسئول قرارگاه جهادی ستاد اجرایی با اشاره به حمایت از اماکن فرهنگی این محله اظهار داشت : ۱۵ مسجد در این محله مورد حمایت بنیاداحسان قرار گرفته که سالانه به آنها ۳.۶ میلیارد ریال کمک می شود.

نعمتی در توضیح اقدامات درمانی و بهداشتی بنیاد احسان در محله هرندی همچنین گفت: در این محله درمانگاه ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه‌های درمان، مشاوره خانواده و سبک زندگی و همچنین غربالگری کرونا و توزیع داروی رایگان خدمت‌رسانی می کند و در زمان اوج شیوع کووید ۱۹، طرح غربالگری خانه به خانه را هم دراین منطقه انجام داده است.

دروازه غار نام یکی از دروازه‌های قدیمی شهر تهران بود. این دروازه در حد فاصل بین خانی آباد و میدان شوش در حوالی مکانی که امروزه در آن میدان غار ( میدان شهید هرندی) بنا شده‌است، واقع بود. محل دقیق این دروازه حد فاصل میدان شوش و میدان راه‌آهن فعلی است.نرخ فقر در این محله ۱۵ درصد بیشتر از متوسط تهران گزارش شده است و ۸۶ درصد مردم آن در معرض خطر و آسیب های اجتماعی جدی قرار دارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار