رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات فارس گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ و تامین سلامت مردم اولویت اصلی و خط قرمز دست اندرکاران برگزاری انتخابات در این استان است.
کد خبر: ۹۷۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 16 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا قاسم‌پور، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: بر همین اساس، در کنار تلاش برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری، تمام تدابیر لازم برای حفظ سلامت مردم و همچنین عوامل اجرایی اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: با شروع فعالیت‌های انتخاباتی در استان و به ویژه از زمان آغاز تبلیغات نامزدهای اننتخابات، دستورالعمل‌هایی از جمله ممنوعیت برگزاری تجمعات انتخاباتی در فضاهای سرپوشیده، برگزاری مراسم‌ها و تجمعات ظرف مدت حداکثر ۲ ساعت و همچنین رعایت فاصله‌گذاری به نحوی که به میزان یک سوم ظرفیت سالن جمعیت برخوردار از ماسک حضور داشته باشد، صادر و ابلاغ شد.
او افزود: با توجه به مشاهده مواردی از مبتلایان نوع آفریقایی ویروس کرونا در استان‎های جنوبی و هم مرز با استان فارس از جمله بوشهر و هرمزگان، به شهروندان استان به ویژه شهروندان مناطق مرزی با این استان‌ها تاکید شده که از انجام سفرهای غیر ضروری به این استان‌ها به‌ویژه شهرهای قرمز آنها جدا خودداری کنند.
وی تصریح کرد: البته مواردی از ابتلا به کرونای آفریقایی در جنوب استان و یکی از روستاهای لارستان نیز گزارش شده که می‌طلبد شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات فارس، از شهروندان خواست که در روز رای گیری از همراه آوردن کودکان خود خودداری کرده، رای دهندگان کهنسال را به شعب خلوت ببرند و برای تکمیل تعرفه رای از خودکاری شخصی است.
قاسم پور خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، پیش بینی لازم برای جمع رای آرای بیماران کرونایی بستری نیز صورت گرفته و در صورت تمایل آنها این کار از طریق صندوق‌های سیار انجام خواهد شد.

تزریق افزون بر ۳۴۱ هزار واکسن کرونا در فارس
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تاکنون در استان فارس ۳۴۱ هزار و ۶۹۵ تزریق واکسن کرونا شامل دوز اول و دوم انجام شده است.
قاسم‌پور افزود: درصد مثبت شدن تست‌ها حدود ۲۴ درصد، درصد بهبودی حدود ۹۷ درصد و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی عادی و ویژه نیز به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین روزانه ۲۰۰ بیمار جدید در استان بستری می‌شوند و در مجموع هم‌اینک یک هزار و ۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار