مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر با استانداری کرمانشاه گفت: در سال جاری عملیات ساخت ۶ پایگاه هلال احمر در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فرزین معتمدی»در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با حضور «عبدالرضا مصری» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سرسرای جمعیت هلال احمر استان، افزود: اکنون ۱۷ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار جمعیت هلال احمر در استان کرمانشاه فعال است.

وی در ادامه سخنانش یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در سال جاری را بازسازی دیوار حایل هلال احمر شهر پاوه با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

او همچنین از راه اندازی ۲۹۲ خانه هلال روستایی به منظور آموزش کمک های اولیه و خدمات پزشکی به روستاییان در طول یک سال گذشته اشاره کرد که از این نظر جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه رتبه برتری کشور کسب کرده است.

معتمدی همچنین از حمایت استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای در اختیار قرار دادن یک بالگرد امداد و نجات به جمعیت هلال احمر استان، قدردانی کرد و گفت: در طول یک سال گذشته با این بالگرد جان ۱۰ نفر حادثه دیده نجات یافته که یکی مورد آن کمک به حادثه دیدگان کوه بیستون بود که بازتاب خوب جهانی و بین المللی پیدا کرد.

وی همچنین بیان داشت: جمعیت هلال احمر کرمانشاه در طول یکسال گذشته به ۵۸۰ حادثه جاده ای، ۱۶۷ حادثه کوهستانی، ۱۵ حادثه سیل و آبگرفتگی، ۶۷ نفر گیر افتاده در برف و کولاک مناطق کوهستانی و ۶ مورد آتش سوزی امدادرسانی کرده و به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر حادثه دیده کمک شده و جان ۱۳۰ نفر را نجات داده است.

کمک معیشتی هشت میلیارد تومانی هلال احمر در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: جمعیت هلال احمر کرمانشاه از زمان شیوع بحران بیماری کوید ۱۹ بیش از هشت میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان و نیازمندان استان اختصاص داده که بیش از چهار میلیارد تومان آن به بیماران نیازمند مبتلا کرونایی بوده است.

معتمدی همچنین به راه اندازی بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به کمک خیران سلامت اشاره کرد و افزود: در این بانک امانات وسایل پزشکی مانند دستگاه اکسیژن، ویلچر و دیگر وسایل در اختیار افراد نیازمند و محروم قرار داده می شود و استان کرمانشاه جز اولین استان های کشور است که از این بانک امانات در راستای کمک به نیازمند استفاده می کند.

او یکی از دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر در دروان بحران شیوع کرونا را راه اندازی ۳۶ پایگاه سلامت در راستای آموزش بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا و همچنین کمک به بیماران کوید ۱۹ اعلام کرد و گفت: در این مدت جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با ۴۸۰ پرسنل امداد و نجات نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد خونی اهدا کرده است.

وی همچنین از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه را اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با اهدای ۶ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر هر کدام به قیمت ۲۰۰ هزار تومان و رتبه برتر آموزش و پژوهش در کشور با آموزش بیش از ۱۵ هزار سرباز وظیفه اعلام کرد.

او تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۴۰ نفر در پایگاه‌های استان و هزار نفر نیز در طرح های هلال احمر فعالیت دارند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار