رییس کل دادگستری استان البرزبا اشاره به برخی انتقادات در خصوص تایید صلاحیت‌ نامزدهای شهر و روستا گفت: معیار در تعیین صلاحیت‌ها قانون است و دادگستری به عنوان دستگاه حاکمیتی مجری قانون است و برگزاری انتخابات سالم و پرشور را پیگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 16 June 2021

ثبت کمترین آمار تخلفات انتخاباتی در البرز/ خرید و فروش آرا به دقت رصد می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» حسین فاضلی هریکندی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی استان البرز اظهار کرد: ثبت کمترین میزان آمار تخلفات انتخاباتی در استان البرز به نسبت سایر استان‌های کشور، نشان می‌دهد که سیاست‌های مصوب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی به خوبی در البرز اجرایی شده که مرهون زحمات دستگاههای عضو ستاد و نیز مدیران واحدهای قضایی دادگستری کل استان و رصد و پیگیری دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان است.

رئیس کل دادگستری استان البرز، تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، تشکیل کمیته رصد و پایش فضای مجازی در استان و شهرستان ها، نظارت و پیگیری از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای ممانعت از استفاده از اموال دولتی و عمومی برای تبلیغ نامزدها توسط اداره کل بازرسی استان را بخشی از اقدامات مهم این ستاد برشمرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز برخی از خطوط قرمز تبیین شده برای نامزدهای شورای شهر و طرفداران آن‌ها را تشریح کرد و گفت: تضعیف دستاوردهای نظام؛ افترا، توهین و نسبت دروغ به نهادهای انقلابی؛ بزرگنمایی مشکلات و مسائل؛ انتشار مطالب خلاف قانون اساسی؛ استفاده از امکانات دولتی و عمومی؛ زیر سئوال بردن تقسیمات کشوری؛ تشکیک در روند انتخابات از خطوط قرمز دستگاه قضایی استان است.

وی ویژگی مهم انتخابات امسال را پررنگ تر شدن نقش فضای مجازی در تبلیغات و اعلام برنامه های نامزدها دانست و بیان کرد: این ویژگی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های نامزدها و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در شرایط شیوع ویروس کرونا داشته است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تاکید کرد: نباید در رسانه‌های رسمی از عناوینی مانند «رئیس ائتلاف» یا «سخنگوی ائتلاف» استفاده شود و فرمانداری ها در اعطای مجوز به سخنرانان حتما چارچوب های قانونی را رعایت کنند؛ همچنین اداره کل ارشاد بر چاپخانه ها نظارت داشته باشد و اپراتورهای مخابراتی نیز در خصوص پیامک‌های انبوه مورد نظارت قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری شفاف و حضور حداکثری مردم انتخابات، هدف دادگستری استان است تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش آرا در صندوق های اخذ رای به دقت مورد رصد قرار گرفته و برخورد سریع و قانونی با متخلفان انجام خواهد شد همچنین با طرح کنندگان مباحث قومیتی در شهرهای استان برخورد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار