مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال گذشته ۴۰۲ خانواده تحت حمایت این نهاد در استان قزوین به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.
کد خبر: ۹۷۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 16 June 2021

مهر علی حق گویان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از سیاست های جدی و اساسی کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است تا بتوانند زندگی عزت مندانه ای برای خودشان رقم بزنند.

وی ادامه داد: برنامه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با رویکردهای مختلفی اجرا می شود که در مجموع بستری برای بهبود وضعیت فرهنگی و اقتصادی مددجو فراهم می شود تا این خانواده ها بتوانند دوباره روی پای خود بایستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: طی سال ۹۹ با پیگیری ها و اقدامات انجام شده ۴۰۲ خانواده تحت حمایت، با بهره مندی از مزایای بیمه تامین اجتماعی و سایر سازمانها در زمینه ازدواج، آزادی سرپرست از زندان و خودکفایی از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی افزود: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) به یک اورژانس تبدیل شده است که با شناسایی توانمندی‌های نیازمندان و محرومان، خدمات تخصصی و مورد نیاز را به این عزیزان ارائه می دهد و حمایت های لازم را برای تثبیت شرایط آنها انجام می دهد تا بتوانند به وضعیت مطلوب برای داشتن زندگی عادی بازگردند.

حق گویان عنوان کرد: قرار نیست کسی به صورت مستمر و سالیان سال تحت حمایت کمیته امداد قرار گیرد چرا که افراد توانایی ها و ظرفیت هایی دارند که باید شناسایی و از آن استفاده شود اما در این بین افراد از کار افتاده، سالمند و بیمار صعب العلاج استثنا هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: امروز برای توانمندسازی نیازمندان و محرومان باید هر کسی به اندازه وسع و توان خویش گام بردارد تا خدمت به نیازمندان به صورت شایسته ای ارتقا یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار