کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان آوج گفت: در این شهرستان با انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی، موارد حیوان گزیدگی در سال 1399 نسبت به سال 1398 کاهش 17 درصدی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۷۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 17 June 2021

سعید قربان پور با اشاره به کاهش حیوان گزیدگی در شهرستان آوج گفت: کارشناسان بهداشتی حوزه سلامت آوج با استفاده از بستر فضای مجازی، مفاهیم آموزشی و پیشگیرانه را برای اتفاق نیفتادن حیوان گزیدگی آموزش دادند که این اقدامات، کاهش موارد حیوان گزیدگی از 200 مورد در سال 1398 را به 166 مورد در سال 1399 به همراه داشته است.

کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان آوج ادامه داد: در سال 1399 مردان با 144 مورد حیوان گزیدگی، نسبت به بانوان، بیشتر در معرض این عارضه قرار گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: سگ گزیدگی با 139 مورد در صدر موارد حیوان گزیدگی در این سال قرار داشته و موارد آسیب ناشی از گربه، 11 مورد، حیوانات اهلی شامل الاغ، اسب، بز و گوسفند 11 مورد و حیوانات وحشی شامل گراز، راسو و روباه پنج مورد است.

قربان پور اذعان کرد: مطابق آمار به دست آمده، نوجوانان و جوانان تا سن 20 سال بیشترین گروه سنی در معرض خطر حیوان گزیدگی بوده‌اند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا مانع از انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی این شهرستان در سایر برنامه‌های بهداشتی و درمانی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار