معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بر ضرورت اهتمام جدی‌تر مدیران و بانک‌ها برای رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: در این راستا مشارکت بانک‌های خصوصی در اجرای طرح رونق تولید نیز باید افزایش یابد.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 27 June 2021

به گزارش تابناک قزوین، عیسی قبادی روز یکشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، افزود: هدف بانک‌های خصوصی باید علاوه بر رسیدن به سود کمک به تولید و اقتصاد کشور باشد.

این مسوول با تاکید بر عزم جدی دولت در حمایت از تولید، افزود: یکی از سیاست‌های دولت در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، حمایت از صنایع بوده و این سیاست برای تمامی ارکان دولت و مدیران دستگاه‌ها تبیین شده است.

وی اظهار داشت: باید ارکان دولت به‌ عنوان متولیان کار همواره برای رصد موانع تولید در استان بکوشند تا تولید کننده با خیال راحت به کار اصلی خود یعنی تولید برسد.

قبادی با اشاره به برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد تسهیل برای گره گشایی از واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و معدن، افزود: بخش بزرگی از مشکلات این حوزه ناشی از عملکرد بانک‌هاست که با حمایت اعضای ستاد راهکارهای لازم برای رفع مشکلات، ارائه و مصوب و باید از سوی بانک ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید براساس قانون شکل‌گرفته و مصوبات آن نیز براساس قانون جنبه اجرایی دارد از این‌رو دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند از این قانون تخطی کنند و باید آن را اجرایی کنند.

این مسوول اضافه کرد: مهم‌ترین هدف کارگروه استانی ستاد تسهیل، پشتیبانی از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و رفع موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان است و براین اساس سال گذشته ۱۰۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مختلفی که از واحدهای تولیدی استان در طول هفته با حضور استاندار قزوین و مدیران اقتصادی به صورت مستمر انجام می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی و برای رفع مشکل آنها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: در کارگروه امروز نیز مشکلات چهار واحد صنعتی، کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی برای دریافت تسهیلات بانکی و مشکلات تأمین اجتماعی اتخاذ شد.

وی بر ضرورت اهتمام جدی‌تر مدیران برای رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: پشتیبانی و مانع زدائی از تولید سرلوحه تمام برنامه‌های مدیریت استان است.

قبادی خاطرنشان کرد: اولویت ما در کشور تولید است و سیاست‌گذاری بانک مرکزی و تمام دستگاه‌ها باید حول این بخش باشد.

وی اضافه کرد: امروز همه باید تلاش کنیم تولیدکنندگان در آرامش قرار بگیرند و برای اینکه تکیه به خود داشته باشیم لازم است به ظرفیت‌های داخلی و جوانان توجه کنیم.

این مسوول با بیان اینکه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تحقق شعار سال باید به عنوان خط مشی و فصل الخطاب مورد اهتمام مدیران قرار بگیرد.

قبادی تاکید کرد: باید به موضوع تولید به عنوان یک کلیدواژه مهم توجه شود تا برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای موفقیت در این مسیر داشته باشیم و همچنین برای رفع مشکل برخی از واحدها که با مشکل نقدینگی مواجه هستند نیاز است مساعدت بیشتری از سوی بانک‌ها انجام شود.

این مسوول یادآور شد: سیستم بانکی با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند به افزایش ظرفیت این واحدها کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار