سرپرست مرکز شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: ارتقای تاب آوری اجتماعی و فرهنگ صلح و سازش در جامعه از ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها جلوگیری می‌کند و موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 11 July 2021

حجت الاسلام حیدری، سرپرست مرکز شورای حل اختلاف استان قزوین با اشاره به آغاز فعالیت ستاد صبر در استان قزوین، افزود: امروزه با حجم زیادی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی مواجه هستیم که بسیاری از آن‌ها ناشی از مسایل فرهنگی و اجتماعی نظیر خشونت، توهین و پرخاشگری است.

وی اضافه کرد: ورود بیش از ۱۹ میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور زیبنده نظام اسلامی نیست و باید با الگوگیری از آموزه‌های قرآنی و روایی برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش و حاکمیت فرهنگ مدارا و صبر در جامعه تلاش کنیم.

سرپرست مرکز شورای حل اختلاف استان قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا ستاد صبر استان قزوین به منظور توجه نظام‌مند به ظرفیت نهاد‌های مردمی در ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و ارتقای فرهنگ سازش با حضور دستگاه‌های متولی و مرتبط تشکیل شده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اهداف تشکیل این ستاد، تصریح کرد: اعتلای فرهنگ صلح، سازش و رضایت، ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، نظام‌مند کردن، تقویت مشارکت و افزایش تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق دیگران از جمله اهداف این ستاد است.

وی افزود: در سال گذشته با تلاش شورا‌های حل اختلاف شاهد افزایش ۳۵ درصدی سازش در پرونده‌ها بوده ایم که این رقم در خردادماه سال جاری به ۳۷ درصد افزایش یافته است، اما قطعا این میزان سازش در پرونده‌ها کافی نیست.

سرپرست مرکز شورای حل اختلاف استان قزوین تأکید کرد: برای تشویق مردم به سازش و کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌های ستاد صبر استان می‌توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم که جهت دستیابی به این مهم باید مشکلات و موانع ایجاد صلح شناسایی و راهکار‌های رفع آن‌ها و ایجاد سازش شناسایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار