۱۵ روستای الموت غربی امروز با حضور استاندار قزوین و هیات همراه از نعمت گاز برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۸۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 01 August 2021

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در حاشیه طرح گازرسانی یه بهره مندی ۱۵ روستای الموت غربی از نعمت گازروستا‌های الموت غربی، گفت: گازرسانی به این روستا‌ها از سال ۹۸ با اعتبار ۱۵۷ میلیارد ریال ِآغاز شد و امروز هزار و ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مفرد بوشهری افزود: امروز مشعل گاز در روستا‌های خسرود، دستجرد سفلی، کاکوهستان، کنگرین، بلکان، طیاندشت، پررود، ده دوشاب، امامزاده هارون، طهمورث آباد، احمدآباد، توته چال، اربدیان، کله کوب و گشنه رود روشن شد.

وی گفت : هم اکنون کل الموت شرقی و غربی ۵۶ درصد تحت پوشش طرح گازرسانی هستند که تا پایان سال در ۱۳ روستای دیگر در منطقه الموت طرح گاز رسانی به اتمام خواهد رسید و این میزان به ۶۷ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تأکید کرد: همچنین طرح گاز رسانی در منطقه طارم نیز با جدیت در حال انجام است و هم اکنون ۴۹ درصد جمعیت در این منطقه تحت پوشش هستند که با تکمیل طرح‌های نیمه تمام، این رقم به ۶۰ درصد خواهد رسید.

مفرد بوشهری گفت : یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت گاز استان در سال جاری تسریع در گازرسانی روستایی است و هم اکنون بیش از ۵۶۰ روستا در استان از نعمت گار برخوردار هستند.

 

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه علی رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی خدمات رسانی به مردم ادامه دارد.

جمالی پور در مراسم گاز رسانی به منطقه الموت غربی در روستای پرود افزود: گازرسانی به این منطقه باعث بازگشت جمعیت و رونق روستا می‌شود، لذا تلاش کردیم ظرفیت‌های زیرساختی را به منطقه الموت برسانیم.

وی اظهار داشت: تلاش زیادی در چهارساله اخیر برای گازرسانی به روستا‌های استان شده است و همت مدیران شرکت گاز در این زمینه قابل تقدیر است.

جمالی پور تصریح کرد: سایر مناطق روستایی نیز باید به سرعت از نعمت گاز بهره‌مند شوند و امیدواریم پیش از زمستان گازرسانی به روستا‌های منطقه به اتمام برسد.

وی افزود: امکانات گاز، برق و مخابرات برای مردم روستا فراهم خواهد شد و در بخش سایر خدمات همچون کشاورزی نیز باید تدابیر خوبی برای زندگی روستاییان فراهم شده است.

جمالی پور با تاکید بر ضرورت هم افزایی ملی برای تقویت اعتماد عمومی در جامعه گفت: کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار دارد و باید با اتحاد، همدلی و وفاق گام‌های بلندی را برای حل مشکلات کشور و استان برداشت.

وی اضافه کرد: هر چه آرامش برقرار باشد، خدمت رسانی بیشتر است و یقینا تفرقه و مجادله ارزش‌های جامعه را از بین می‌برد.

استاندار قزوین تأکید کرد: فلسفه وجودی مدیران خدمت رسانی مناسب به مردم است و همه مدیران باید در قبال مردم پاسخگو باشند و همه ما وظیفه داریم تا آخرین دقایق مسوولیت خودبا تمام توان در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.

وی افزود: امیدواریم قبل از پایان ۱۴۰۲ جشن پایان گازرسانی را بگیریم و بتوانیم گاز را به تمام نقاط استان به ویژه طارم برسانیم، در بحث گاز رسانی بدهکار مردم طارم هستیم و با افزایش سرانه خانوار در حوزه تلاش می‌کنیم تا این منطقه از محرومیت خارج شود.

جمالی پور خاطر نشان کرد: در استان کار‌های عقب افتاده زیادی وجود دارد و قدم‌های زیادی برداشته شده، اما در تراز این استان نیست چرا که در زمان استان شدن بودجه قزوین بسیار پایین بود و از بدو ورود به استان بحث افزایش بودجه در دستور کار قرار گرفت و با حضور نمایندگان این امر بسیار پیشرفت کرد، اما همچنان معتقدیم که وقتی سه هزار و چهارصد میلیارد به بودجه کشور کمک می‌کنیم اختصاص یک سوم بودجه چیزی نیست، اما نسبت به گذشته با ساختار پیچیده بودجه، بسیار بهتر است.
جمالی پور ادامه داد: در تلاش برای آبرسانی به آبیک هستیم و حدود ۸۰ درصد کار انجام شده و در هفته دولت این امر به اتمام خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه چند اولویت مهم برای استان تعریف شده از جمله آب، گاز، راه و درمان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و باید بیش از این تلاش کنیم.

وی افزود: سخت‌ترین دوران جمهوری اسلامی را طی دو سال گذشته به دلیل کرونا، شرایط سخت تحریم و کمبود بودجه گذراندیم و این اتفاقات در سایه همدلی همگانی به ویژه مردم خوب رفع شد که در شرایط سخت با حفظ آرامش مسوولان دولت را همراهی کردند.

جمالی پور ابراز امیدواری کرد که دولت آینده بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرایط خوبی در عرصه‌های داخلی و بین المللی ایجاد کند.

روستا‌های استان قزوین طی دو سال آینده از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

نماینده مردم قزوین، البرز و ِآبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت گازرسانی به مناطق مختلف استان قزوین است فعال شده و در یک پروسه دو ساله شاهد محرومیت زدایی در حوزه گاز رسانی خواهیم بود.

فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به روستای پررود و ۱۴ روستای الموت غربی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مناطق روستایی صاحب نعمت گاز می‌شوند و این امر بسیار خوشحال کننده است.

وی اظهار داشت: منطقه‌ای که اهالی آن برای آوردن نفت و گاز مایع باید با سختی مسیر‌ها را طی می‌کردند امروز به برکت جمهوری اسلامی صاحب نعمتی می‌شود که این منطقه را آباد می‌کند و دوباره مقصد گردشگران خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست‌های متعدد در حوزه کشاورزی منطقه داریم و امیدواریم با اقداماتی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد مشکلات کشاورزی منطقه حل شود.

محمد بیگی تصریح کرد: در بحث مسکن روستایی که بسیاری از ساختمان‌ها با سنگ و چوب ساخته شده نیاز به حضور جدی بنیاد مسکن است که هم به موضوع مسکن و هم معابر روستایی که نیز نیازمند به روزسازی است، ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: طی دو سال آینده انشاالله محرومیت از منطقه الموت، کوهین و طارم رخت خواهد بست و با افزایش ۱۰ برابری بودجه با نهضت خدمت رسانی شاهد تغییر در چهره مناطق محروم استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری روستا‌ها مهم است، تصریح کرد: الموت باید مقصد گردشگری شود و اکو توریسم و خانه‌های بوم‌گردی این منطقه به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد تا مردم علاوه بر کشاورزی و دامداری از حوزه صنایع دستی ارتزاق کنند.

محمدبیگی تصریح کرد: دروازه الموت باید بازگشایی و مشکل محیط زیست رحیم آباد کلاچای که همچنان وجود دارد باید با راهکار مناسب مسیر خوبی برای این کار فراهم شود.

بخش الموت غربی به مرکزیت رازمیان در شمال شرق استان واقع شده است و از توابع شهرستان قزوین به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار