معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: اکنون در حدود 700 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند و متأسفانه به دلایل مختلف رعایت دستورالعمل‌ها نیز به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
کد خبر: ۹۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 03 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اوج‌گیری مجدد کرونا در استان اظهار کرد: امروز تخت‌های بیمارستانی استان در حال پرشدن است و متأسفانه تعداد بیماران کرونایی که مبتلا به نوع دلتا هستند به سرعت و به شکلی نگران کننده در حال افزایش است.

وی افزود: از ابتدای حملۀ ویروس کرونا به کشور، در روز گذشته بیش‌ترین آمار مراجعه و مشتری در بیمارستان‌های استان ثبت شده است و این یعنی اینکه وضعیت نگران کننده‌ای داریم.

فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اظهار کرد: اکنون در حدود 700 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند و متأسفانه به دلایل مختلف رعایت دستورالعمل‌ها هم به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

حبیبی با اشاره به اینکه سرعت ابتلا به کرونا دلتا قابل کنترل نیست عنوان کرد: تنها راه مقابله این است که به پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات عمل کنیم.

فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: بیماری و نوع جدید کرونا این روزها برخی از مسئولان درمان را نیز گرفتار کرده است، لذا اگرچه واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است ولی صرف واکسن کفایت نمی‌کند.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: کرونا دلتا به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند، حتی مشاهده شده کسانی که دو مرحله واکسن را نیز تزریق کرده‌اند به شدت گرفتار شده‌اند.

حبیبی از مردم خواست از حضور در پارک‌ها، پاساژها، بازار و باشگاه‌های ورزشی به جد پرهیز کنند.

فرماندۀ قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین با تأکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان به شدت دچار خستگی شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به ناچار قرنطینه خانگی در دستور کار قرار مسؤولان قرار گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: چنانچه یک نفر در خانواده به کرونا مبتلا شود به سرعت و کمتر از ساعتی کل خانواده را گرفتار کرونا خواهد کرد.

وی افزود: متأسفانه میزان کشندگی نوع جدید کرونا دلتا بسیار بالا است و تمام نقاط استان قرمز شده است و هیچ آثار کاهشی مشاهده نمی‌شود.

معاون استاندار قزوین در پایان اظهار کرد: با توجه به نگرانی جدی از میزان ابتلا و فوتی‌ها موضوع تعطیلی کامل در حال بررسی است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار