کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تا پایان هفته هم‌چنان با توجه به گذر متناوب امواج کم‌دامنه از منطقه، در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابرهای همرفتی را انتظار داریم و برای پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری و گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۸۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 03 August 2021

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین در این باره گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته هم‌چنان با توجه به گذر متناوب امواج کم‌دامنه از منطقه، در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابرهای همرفتی را انتظار داریم و برای پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری و گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

بهروزی تصریح کرد: شایان ذکر است که طی این مدت وزش باد برای برخی مناطق وجود دارد که احتمال گرد و خاک محلی را هم نیز به‌وجود می‌آورد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از چهارشنبه تا پایان هفته ناپایداری‌ها را بیشتر برای ارتفاعات استان انتظار داریم، اما در مجموع با توجه به این‌که این امواج از سطح منطقه عبور می‌کنند احتمال برخورد صاعقه وجود دارد و گرد و خاک محلی را خواهیم داشت، احتمال شکسته شدن شاخه‌های درختان، لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم از حضور و انجام کار در فضاهای باز اجتناب شود، سازه‌های سبک محکم شوند، احتیاط در رانندگی داشته باشند و از تردد و توقف در حوزهٔ رودخانه‌ها جدا اجتناب شود و هم‌چنین از گرفتن عکس‌های سلفی نیز پرهیز شود.

بهروزی تأکید کرد: شب گذشته کمینه دمای استان مربوط به ایستگاه آوج با 12 درجهٔ سلسیوس بوده و روز گذشته بیشینه دمای استان مربوط به آبیک با 34 درجهٔ سلسیوس بوده است، نوسانات قزوین نیز بین 17 و 33 درجه ثبت شده است.

وی ادامه داد: شایان ذکر است به لحاظ دمایی تا 2 الی 3 روز آینده تغییرات دمایی در استان نخواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بارش‌های شب گذشته به‌صورت گذر امواج بوده که تا پایان هفته نیز ادامه دارند، شب گذشته آوج بیشترین میزان بارندگی را با 32،8 میلی‌متر بارش داشته است، سپس در ارتفاعات شمالی و شهر رازمیان با 16 میلی‌متر، در معلم‌کلایه 10،4 میلی‌متر، بوئین‌زهرا 0،3 میلی‌متر و سیردان 0،2 میلی‌متر بارش ثبت شده است و برای شهر قزوین نیز 2،6 میلی‌متر بارش ثبت شده و مناطقی مانند آبیک نیز بارش نداشته‌اند.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار