مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:در حادثه سیل اخیر در استان قزوین به رغم صدور اخطاریه و آماده باش، متاسفانه براثر بی اعتنایی مردم به هشدارها چند تن از هم استانی‌ها جان باختند.
کد خبر: ۹۸۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 04 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه با اعلام جان باختن چند تن از هم استانی‌ها در سیلاب اخیر در شهرستان‌های آوج و قزوین، اظهار داشت:ماهیت حوادث طبیعی، غیر مترقبه بودن و غافلگیر کننده بودن آنها است و بسیاری از حوادث که به ظاهر قابل پیش بینی هستند هم گاهی به طرز غافلگیر کننده‌ای رخ می‌دهند که به بحران مبدل می‌شوند.
وی گفت: سیل اروپا با تعداد کشته و مفقود بسیار زیاد نمونه ای از این قبیل حوادث طبیعی در کشورهای پیشرفته جهان است البته در عمده موارد بی توجهی عموم به اخطاریه ها و هشدارها هم نقش موثری در افزایش تلفات و خسارات دارد.
این مسوول افزود: در حادثه سیل اخیر در استان قزوین نیز به رغم صدور اخطاریه و آماده باش برای دستگاه های اجرایی و امدادی، اطلاع رسانی ویژه برای عموم در فضای مجازی و رسانه صورت گرفت و تاکید کردیم مردم در مسیل ها و ارتفاعات قرار نگیرند ولی متاسفانه بی اعتنایی مردم به هشدارها حادثه ساز شد و چند تن از هم استانیها جان باختند.
مهدیخانی ادامه داد: در سیل سال ۹۸ علاوه بر اقدامات اساسی و پیشگیرانه که مدیریت بحران و دستگاه های متولی انجام دادند، چون سیل در بهار رخ داد مردم بیشتر به اخطارها توجه کردند و در استان تلفات ناشی از سیلاب نداشتیم ولی در حادثه اخیر به دلیل نابه هنگام بودن حادثه، موضوع جدی گرفته نشد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: امیدواریم این حوادث به درس عبرتی برای آحاد جامعه تبدیل شود و اذهان عمومی حساسیت بیشتری نسبت به هشدارها داشته باشند و همچنین آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها برای مردم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار