رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان قزوین با اشاره به امکان دریافت واکسن برای متولدان ۵۲ به قبل، گفت: ۲۶ درصد جمعیت استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده اند.
کد خبر: ۹۸۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 22 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، دکتر پیمان نامدار روز یک شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین افزود: ظرفیت تمام بیمارستان های استان قزوین پر است و متاسفانه هر روز شاهد افزایش ورودی بیماران در بیمارستان ها هستیم.
وی با بیان اینکه بیمارستان های استان در بستری موقت نیز فاقد ظرفیت هستند؛ تصریح کرد: سالن ورزشی اداره گاز، آخرین خاک ریز استان برای پذیرش بیماران کرونایی بوده که ظرفیت آن نیز پر شده است.
نامدار با بیان اینکه رکورد بستری بیماران کرونایی در قزوین با ۲۹۰ نفر روز گذشته شکسته شد،ظهار داشت: در یک ماه اخیر بیمارستان های خصوصی پاستور و دهخدا تعامل قابل توجهی با دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارند و در حال حاضر ۹۸ بیمار کرونایی در این ۲ بیمارستان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۹۳۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۸ بیمار در بخش های آی سی یو خدمات پزشکی دریافت می کنند و متاسفانه ۴۴ بیمار در انتظار تخت آی سی یو هستند.
نامدار با اشاره به اینکه ۶۵ بیمار مبتلا به کرونا با کمک دستگاه ونتیلاتور در حال تنفس هستند،افزود: فراگیری و شیوع ویروس کرونا با سویه دلتا بسیار بالا است متاسفانه تنها ۱۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا که تحت درمان با دستگاه ونتیلاتور هستند، زنده خواهند بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد از پاسخ تست های کرونا دلتا منفی کاذب است بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی موظف به پذیرش مرخصی بیماران دارای علائم ولو با تست منفی هستند و نباید از پرسنل درخواست مجدد تست داشته باشند.

وی اظهار داشت: در استان قزوین تا به امروز ۳۳۱ هزار و ۳۲۱ تست کرونا به صورت رایگان گرفته شده و از اول فروردین سال جاری تا به امروز دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۳۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین اظهار داشت: استان قزوین در هفته گذشته با ۶۰ فوتی مواجه بوده که البته این میزان فوتی از میانگین کشوری پایین تر است.

نامدار با بیان اینکه تاکنون ۳۳۷ هزار و ۱۰۰ واکسن سهیمه استان بوده است،افزود: از این تعداد ۸۷ هزار و ۹۲۲ دز آن مربوط به دز دوم است.
وی ادامه داد: سن واکسیناسیون استان قزوین به متولدین ماقبل ۱۳۵۲ رسیده و در استان کسی را خارج از ضوابط واکسینه نکرده ایم.

نامدار با بیان اینکه در گروه های هدف واکسیناسیون ۸۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسینه شده اند،گفت: به صورت کلی۲۶ درصد از جمعیت استان قزوین واکسینه شده اند و شهروندان شهرستان های البرز و بویین زهرا استقبال کم تری نسبت به شهروندان سایر شهرستان ها از واکسن داشته اند.
وی ادامه داد: پس از شروع واکسیناسیون عمومی شاهد افزایش فوت گروه سنی بالای ۵۰ سال و کاهش میزان فوتی در افراد ۷۰ سال بودیم.
وی با بیان اینکه تجهیزات درمانی و پزشکی استان نیز پاسخگوی نیاز ها نیست، تصریح کرد: طی هفته گذشته همزمان با افزایش تخت های بیمارستانی، ۲ دستگاه اکسیژن ساز و هفت دستگاه ونتیلاتور به مجموع تجهیزات بیمارستانی اضافه شده است اما این موارد کافی نیستند.
نامدار در انتهای صحبت های خود اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۳۰ نفر در ساعت به کرونا دلتا مبتلا می شوند و در هر ۴ ساعت یک مرگ اعلام می شود.

تاکنون ۲ هزار و ۴۰ نفر در استان قزوین به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار