رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متأسفانه تجهیزات درمانی و پزشکی استان پاسخگوی نیاز بیمارستان‌ها و بیماران ما نیست، طی هفتهٔ گذشته همزمان با افزایش تخت‌های بیمارستانی، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز و 7 دستگاه ونتیلاتور به مجموع تجهیزات بیمارستانی استان اضافه شده است، اما این موارد کافی نیستند و هم‌چنان به تجهیزات بیشتری برای درمان بیماران نیازمندیم.
کد خبر: ۹۸۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 22 August 2021

پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بعدازظهر امروز در جلسهٔ ستاد مقابله با کرونای استان که در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت همهٔ بیمارستان‌های استان قزوین تکمیل است و هر روز شاهد افزایش ورودی بیماران در بیمارستان‌ها هستیم، حتی سالن ورزشی اداره‌گاز به‌عنوان آخرین خاکریز استان برای پذیرش بیماران کرونایی استان نیز پر شده است.

وی عنوان کرد: خوش‌بختانه در یک ماه اخیر بیمارستان‌های خصوصی دهخدا و پاستور تعامل مناسبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌اند و اکنون ۹۸ بیمار کرونایی در این بیمارستان‌ها بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۳۱ بیمار در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که ۱۳۸ نفر از این بیماران در تخت‌های آی‌سی‌یو بوده و ۴۴ بیمار نیز در انتظار تخت آی‌سی‌یو هستند.

این مسؤول تصریح کرد: اکنون 52 بیمار بدحال و متصل به دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طبق آمارها تنها ۱۰ درصد از افرادی که در این شرایط قرار دارند، به زندگی باز خواهند گشت.

نامدار بیان کرد: با توجه به این‌که ۴۰ الی ۵۰ درصد از پاسخ تست‌های کرونای دلتای منفی، کاذب است، تمامی دستگاه‌ها موظف به پذیرش مرخصی بیماران دارای علائم حتی در شرایط تست منفی هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۳۰ میلیارد تومان در حوزهٔ تست‌های کرونا هزینه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: میانگین فوتی‌های استان قزوین از میانگین فوتی‌های کشوری پایین‌تر است و هفتهٔ گذشته 60 نفر در استان قزوین جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

نامدار تصریح کرد: تاکنون ۳۳۷ هزار و ۱۰۰ دز واکسن سهمیهٔ استان قزوین بوده است و از این تعداد ۸۷ هزار و ۹۲۲ دز آن مربوط به دز دوم است.

وی ادامه داد: سن واکسیناسیون استان به متولدین پیش از ۱۳۵۲ رسیده و در استان کسی خارج از ضوابط واکسینه نشده است.

نامدار ضمن اشاره به واکسیناسیون 26 درصد از جمعیت استان قزوین اظهار کرد: پس از آغاز واکسیناسیون عمومی شاهد کاهش فوت در افراد بالای ۷۰ سال در استان بوده‌ایم.

وی در پایان اذعان کرد: متأسفانه تجهیزات درمانی و پزشکی استان پاسخگوی نیاز بیمارستان‌ها و بیماران نیست، طی هفتهٔ گذشته همزمان با افزایش تخت‌های بیمارستانی، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز و 7 دستگاه ونتیلاتور به مجموع تجهیزات بیمارستانی اضافه شده است، اما این موارد کافی نیستند و هم‌چنان به تجهیزات بیشتری برای درمان بیماران نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار