کشف ۴۷۰ راس گوسفند بلاصاحب ، یک کشته و دو مجروح در واژگونی وانت پیکان ، کلاهبرداری با رسید واریز جعلی، پایان کار سارقان احشام در تاکستان ، کشف بیش از ۱۳ تن نهاده های دامی قاچاق در تاکستان و کشف بیش از ۵ هزار نخ سیگار قاچاق در قزوین از جمله اخبار انتظامی روز دوشنبه استان قزوین است.
کد خبر: ۹۸۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 23 August 2021

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از پیدا کردن ۴۷۰ راس گوسفند بلاصاحب توسط ماموران پلیس و تحویل آن به مالکش در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.
سرهنگ"کوروش عزیزی" اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "نیکوییه" حین گشت زنی در سطح حوزه متوجه یک گله گوسفند بلاصاحب در کوه های اطراف می شوند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده، ماموران متوجه شدند گله بدون چوپان و بلاصاحب است که با توجه به تاریکی هوا و عدم امکان شناسایی مالک، با هماهنگی های لازم گله را به نزدیکترین روستا منتقل و پس از شمارش تحویل شورای روستا دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت: در ساعات اولیه صبح روز بعد با مراجعه فردی به پاسگاه "نیکوییه" مبنی بر گم کردن گله گوسفند خود، ماموران به همراه شخص مذکور به محل نگهداری احشام مراجعه و پس از تایید مالکیت، ۴۷۰ راس گوسفند تحویل وی شد.
سرهنگ"عزیزی" ضمن تقدیر از ماموران وظیفه شناس که اقدام به انتقال گوسفندان به محلی مناسب و تحویل آن به صاحبش کردند، خاطر نشان کرد: پلیس همواره امین مردم بوده و حفظ و حراست از اموال آنها را از مهمترین وظایف خود می داند.

کشف بیش از ۵ هزار نخ سیگار قاچاق در قزوین

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان از کشف ۵ هزار ۱۰۰ نخ انواع سیگار قاچاق به ارزش ۴۰ میلیون ریال در قزوین خبر داد.

سرهنگ"جعفر تنها" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت استان با اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی یک واحد صنفی که اقدام به فروش انواع مختلفی سیگار غیرمجاز در شهر اقبالیه می کرد شدند.

وی افزود: در بازرسی ماموران از واحد صنفی مذکور، ۵ هزار ۱۰۰ نخ انواع سیگار غیرمجاز کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان قزوین با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله کشف شده را ۴۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان داشت: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف بیش از ۱۳ تن نهاده های دامی قاچاق در تاکستان
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳ تن و ۲۰۵ کیلو گرم "سبوس" و علوفه دامی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان "تاکستان" خبر داد.
سرهنگ"داود عبدالمالکی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان "تاکستان" در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و اقلام ضروری، اقدام به کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان کرده و در این خصوص به یک دستگاه کامیون حامل سبوس و علوفه دامی مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.
وی افزود: پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن توسط ماموران ۱۳ تن و ۲۰۵ کیلوگرم سبوس و علوفه دامی قاچاق کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پردنده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

پایان کار سارقان احشام با ۷ فقره سرقت در تاکستان

فرمانده انتظامی تاکستان از دستگیری ۳ نفر سارق احشام با هفت فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "کوروش عزیزی " گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان تاکستان ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند خودرو سارقان را در محدوده کلانتری ۱۱ این شهرستان شناسائی و متوقف کنند .
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان افزود : ماموران ۳ نفر متهم را دستگیر و ۳ راس گوسفند قوچ که در همان روز سرقت شده بود را کشف کردند .
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه متهمان در پلیس آگاهی به ۶ فقره سرقت دیگر، که در سطح شهرستان و همچنین استان های همجوار صورت گرفته بود اقرار کردند خاطر نشان کرد : تحقیقات از متهمان برای کشف سایر سرقت های احتمالی ودستگیری افراد مالخر ادامه دارد.

کلاهبرداری با رسید واریز جعلی
رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده کلاهبرداری با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی ، توسط کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد.
سرهنگ "محمدعلی فرهودی" رئیس پلیس فتا استان قزوین در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قزوین قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی پرونده دارای یک فروشگاه اینترنتی بوده که افراد با ثبت سفارش و واریز وجه اقدام به خرید نموده و کالا پس از رویت رسید تحویل مشتری می شده که در چند خرید آخر فروشنده متوجه میشود رسیدی که ارسال شده جعلی بوده و ازوی کلاهبرداری شده است .
رئیس پلیس فتای استان افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی رد متهم را در فضای مجازی دنبال و متهم را در یکی از شهرهای حاشیه قزوین شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و جهت روشن شدن موضوع به پلیس فتا استان منتقل کردند.
وی بیان داشت : متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف کرد و پس از تحقیقات تکمیلی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ فرهودی با اشاره به فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی به کاربران و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند از فروشگاه‌های معتبر خرید نمایند و چنانچه قصد خرید کالای دست دوم در نرم افزارهای آگهی مانند دیوار و شیپور دارند، قبل از اطمینان از صحت آگهی هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنند و مالکین فروشگاه‌های اینترنتی نیز پس از واریز وجه از سوی مشتریان ،حساب بانکی خود را بررسی نمایند و پس از تایید واریز وجه اقدام به ارسال کالا نمایند.
رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: پلیس فتا با تمام توان آماده خدمت رسانی در فضای مجازی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با جرایم و تخلفات در این فضا، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند

واژگونی وانت پیکان یک کشته و دو مجروح برجای گذاشت
رئیس پلیس راه استان ازمصدوم شدن دو سرنشین و فوت راننده بر اثر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محورقزوین -زنجان خبر داد.
سرهنگ "فرهاد ذاکری منش" ، اظهار داشت: در راستای کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور "ابهر به قزوین" ، ۲۰ کیلومتر به سمت قزوین ماموران پلیس راه به همراه گروه های امدادی بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد بر اثر این واژگونی دوسرنشین خودرو وانت مصدوم و راننده دردم فوت کرده است که مصدومان به کمک عوامل امدادی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان در پایان با تأکید بر نقش" سرعت غیر مجاز"، "خستگی و خواب آلودگی"، "عدم توجه به جلو" و "عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه " به عنوان مهمترین دلایل واژگونی انواع وسایل نقلیه در سطح محورهای مواصلاتی افزود: علت این سانحه از سوی کارشناس تصادفات در حال بررسی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار