فرمانده سپاه قزوین:
فرمانده سپاه صاحب الأمر(عج) استان قزوین گفت: : حضور تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین امنیت، آرامش و آسایش را به نواحی مرزی شمال غرب آورده و امروز سپاه قزوین به اهرم ایجاد امنیت و توسعه در شمال غرب کشور تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۸۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 26 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، سرتیپ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی صبح امروز در بازدید از تیپ 82 صاحب‌الأمر(عج) سپاه استان قزوین که در مناطق مرزی و عملیاتی شمال غرب کشور صورت گرفت، اظهار داشت: حضور تیپ 82 سپاه استان قزوین امنیت، آرامش و آسایش را به نواحی مرزی شمال غرب آورده و امروز سپاه قزوین به اهرم ایجاد امنیت و توسعه در شمال غرب کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به حضور سربازان و سرداران قزوینی در مناطق جاسوسان، علیمردان و قطران اضافه کرد: امروز افراد برجسته و ممتاز سپاه قزوین در نقاط مرزی شمال غرب حضور دارند و دفاع از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

رفیعی آتانی ادامه داد: امروز اشراف عملیاتی ما بر نقطه به نقطه مرزهای جغرافیایی یکی از اهرم‌های اقتدار نظام اسلامی ما شده و پاسداران ما علاوه بر حفاظت از مرزهای فیزیکی و جغرافیایی در حراست از مرزهای عقیدتی و معنوی کشورمان هم پیشرو هستند و دست ناپاک بیگانگان را در بارها در این حوزه هم قطع کرده‌اند.

نقاط مرزی شمال غرب از لوث وجود پژاک پاک‌سازی شدند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیش از سال 1390 برخی مناطق مرزی ما به جولانگاه پژاک و ضد انقلاب تبدیل شده بود، گفت: به همین خاطر مردم این مناطق آرامش و امنیت نداشتند و دشمنان مستکبر ما هم در پشت ارتفاعات شمال غرب در کمین نشسته بودند و از پایگاه‌های پژاک پشتبانی مالی و تجهیزاتی می‌کردند.

سردار رفیعی آتانی افزود: جالب اینکه پژاکی‌ها مدرسه و ورزشگاه هم در این نواحی راه‌اندازی کرده‌ بودند و به خیال خام خود قصد داشتند سال‌ها در این مناطق باقی‌مانده و بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران را به اشغال خود درآورند که خوشبختانه امروز همه این مناطق از لوث وجود اشرار و ضد انقلاب پاک‌سازی شدند.

وی ادامه داد: بنابراین برای ایجاد این استقلال و امنیت خون‌های زیادی ریخته شده و امروز رزمندگان ما در مناطق مرزی باید پرچم‌دار این مجاهدت‌های خالصانه باشند. ضمن اینکه انقلاب اسلامی ما تاکنون از نعمت حضور سربازان و سرداران مجاهد بزرگی بهره‌مند بوده و ما هم مدیون گذشتگان در خط جهاد و شهادت هستیم.

سربازی در نقاط مرزی فرصتی برای سیر و سلوک معرفتی است

این مقام نظامی استان قزوین در ادامه خطاب به افرادی که دوران خدمت سربازی را در نقاط مرزی می‌گذارنند، گفت: خدمت مقدس سربازی با وجود سختی‌ها یکی از دوران‌های پرنعمت زندگی هر فردی محسوب می‌شود و امروز بسیاری از افراد حسرت می‌خورند که موقعیت شما سربازان حاضر در مرزبانی را ندارند. بنابراین سربازی در نقاط مرزی فرصتی برای سیر و سلوک معرفتی است.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: برخی علمای ما برای پرداختن به سیر و سلوک به نقاط خلوت و دور از فضای اجتماعی می‌روند تا ارتباط نزدیک‌تر و صمیمانه‌تری با خدا داشته باشند؛ در حالی که این فرصت بزرگ برای شما مرزبانان عزیز مهیا شده و در حالی که لباس مجاهدت را به تن دارید، برای محقق کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه امنیت تلاش می‌کنید.

تیپ 82 بیش از یک میلیارد تومان طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط مرزی اجرا کرد

فرمانده تیپ 82 صاحب‌الأمر(عج) سپاه قزوین هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه امنیت و عمران 2 محور حضور تیپ 82 در نقاط مرزی هستند، گفت: امروز واحد عمرانی تیپ ما با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اهالی منطقه بخش زیادی از مشکلات روستاهای سردشت از جمله راه‌های روستایی ناهموار و نبود مسجد و مدرسه را برطرف کرده است.

سرهنگ پاسدار مهرداد افروزی اضافه کرد: زیرسازی جاده‌های روستایی، ساخت مدرسه و مسجد، احداث وضوخانه و سرویس بهداشتی، ساخت خیابان و ایجاد شبکه فاضلاب از جمله مهمترین اقدامات ما در راستای محرومیت زدایی در روستاهای سردشت بوده که حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این حوزه‌ها هزینه کردیم.

وی ادامه داد: همچنین تیپ 82 سپاه چندین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در نواحی مرزی شمال غرب برگزار کرده و تاکنون چند هزار بسته معیشتی و بهداشتی را در اختیار مرزنشینان کرد قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار