رییس شورای اسلامی شهر قزوین:
رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت : هزینه جمع آوری و مدیریت پسماند سالانه در شهر قزوین ۵۰ میلیارد تومان است که در حدود ۱۰ میلیارد تومان آن از شهروندان اخذ می شود.
کد خبر: ۹۸۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 27 August 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، فرج اله فصیحی رامندی بااعلام این مطلب افزود : برای تامین هزینه های جمع آوری و مدیریت پسماند لازم است تا سالانه در بهای خدمات پسماند با شیب ملایم و پلکانی افزایش تعرفه صورت گیرد.

ییس پارلمان محلی قزوین تاکید کرد: اگر نرخ تعرفه را ثابت نگه داریم و افزایشی نداشته باشیم باید اعتبار آن را از منابع عمرانی تامین کنیم که بازهم ضرر آن متوجه شهر و شهروندان خواهد شد.

به گفته فصیحی رامندی، باید روند پلکانی و با شیب ملایم را برای تعرفه جدید بهای خدمات پسماند برای سال جاری درنظر بگیریم.

وی همچنین تصریح کرد: موضوع تفکیک زباله از مبدا نیز مهم است، چرا که در سال ۹۲حدود ۶ درصد تفکیک از مبدا انجام می شد اما در حال حاضر یک درصد کاهش یافته است، اگر این رقم حتی به ۱۰ درصد هم برسد به این معنا نیست که هزینه مدیریت و جمع آوری پسماند را جبران کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خواستار کاهش پنج درصدی یارانه پسماند شهرداری از ۴۵ به ۴۰ درصد به شهروندان شد و گفت: این موضوع به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسیده است.

فصیحی رامندی در خصوص ابلاغ لوایح برای اجرا به شهرداری قزوین نیز گفت: در شورای ششم رویه را تغییر داده ایم و از این پس لوایح پس از تایید فرمانداری و عدم مغایرت جهت اجرا به شهرداری قزوین ابلاغ گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار