مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری قزوین گفت: حدود ۹۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۹۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 06 September 2021

 

به گزارش «تابناک قزوین»، اکرم نجفی در این باره افزود: توسعه اینترنت روستایی در سال‌های اخیر، پیشرفت قابل توجهی داشته تا جایی که از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در حال حاضر ۵۷۵ روستای از پوشش اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شبکه دیتا مناطق روستایی شامل همراه اول، ایرانسل، های وب و ADSL هستند، تصریح کرد: شهرستان قزوین با ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار خود، ۲۵۴ روستا تحت پوشش اینترنت قرار داشته و جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار و ۱۸۰ نفر را نیز شامل می شود.

وی، ضریب نفوذ دیتا در روستاهای شهرستان تاکستان را ۹۷ درصد و تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت را ۷۹ روستا دانست و اظهار داشت: ۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان البرز و ۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آوج نیز تحت پوشش دیتا قرار دارند.

نجفی با بیان اینکه، ۶۲ هزار و ۷۵۲ نفر از جمعیت روستایی شهرستان بویین زهرا از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، افزود: ضریب نفوذ دیتا در این شهرستان ۹۸ درصد بوده و ۹۲ روستا بالای ۲۰ خانوار آن نیز تحت پوشش اینترنت قرار دارد.

به گفته این مسوول، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آبیک ۵۶ روستا بوده که ۵۲ روستای آن تحت پوشش اینترنت هستند.

نجفی با اشاره به اینکه تمامی ۲۸ شهر استان قزوین از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، تصریح کرد: با محاسبه جمعیت شهری، ضریب نفوذ دیتا در مناطق شهری و روستایی استان ۹۸ درصد بوده وی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، به جز ۱۰ روستا از پوشش کامل مکالمه‌ای نیز برخوردار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار