مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: بازگشایی مدارس استان و برپایی کلاس های حضوری در سال تحصیلی پیش رو به شکل تدریجی در دستور کار است اما برای این موضوع در مدارس پرجمعیت و فاقد فضای مناسب به جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عجله ای نداریم.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 12 September 2021

حسنعلی اصغری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: مدارس روستایی و عشایری با ۱۰ نفر دانش آموز و دارای فضای مناسب در استان آماده بازگشایی هستند و تلاش می شود تا زمینه بازگشایی سایر مدارس نیز فراهم شود.

این مسوول اظهار داشت: تا رسیدن به شرایط عادی مدل منعطف آموزشی نیز مورد توجه قرار دارد و در این قالب می توان ضمن بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به شکل محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کلاس های حضوری نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و تعطیلی آموزش حضوری در مدارس تحقق اهداف آموزشی را دشوار کرده است و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوان با بازگشایی مدارس این چالش را برطرف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور اهداف والا و چشم انداز بلندی دارد که در تحقق آنها هنوز راه زیادی در پیش داریم.

وی اظهار داشت: هنوز در تحقق بخشی به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده موفق نبوده ایم که البته این مساله نمی تواند نافی تلاش ها و خدمات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش به ویژه تلاش های معلمان عزیز ما در طی ۱۹ ماه از گذشته که شاهد شیوع کرونا بوده ایم، باشد.

اصغری با بیان اینکه امروز آموزش تک بعدی و تک ساحتی دیگر جوابگو نیست،افزود: ۶ ساحت آموزشی و پرورشی در دستور کار وزارت خانه قرار دارد که باید به شکل متوازن همه آنها را دنبال کنیم.

وی افزود: توجه به کیفیت آموزشی و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در موضوع بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت اساسی قرار دارد و با جدیت مورد توجه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار