دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: تخلف مدیران صنایع نباید منجر به تعطیلی آنها شود؛ اما گاهی وقت‌ها با تخلف مدیر کارخانه در آن کارخانه بسته شده و چند صد نفر کارگر بیکار می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 15 September 2021

به گزارش «تابناک قزوین»، محمد قاسمی در حاشیه مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان اظهار داشت: تخلف مدیران صنایع نباید منجر به تعطیلی آنها شود؛ اما گاهی وقت‌ها با تخلف مدیر کارخانه در آن کارخانه بسته شده و چند صد نفر کارگر بیکار می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر رئیس هیأت مدیره یا مدیرعامل یک کارخانه تخلف کرد یا جرم انجام داد، نباید اولین کار قضات ما این باشد که در کارخانه را ببندند و چندین کارگر را از کار بیکار کنند. چرا که کارگران در تخلف یا جرم مدیران شریک هستند و حتی از انجام آن خبر ندارند.

قاسمی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجربه کشورهای صنعتی موفق دنیا در این حوزه ادامه داد: اگر برای یک بازپرس محرز شد که مدیرعامل یک کارخانه متخلف است، باید طبق قانون دستگیر شود و موضوع صورت‌جلسه شود؛ اما کار مهم این است که کارخانه را دست مدیر توانمند بدهیم تا کارخانه را مدیریت کند و حقوق کارگران را هم پرداخت کند تا تکلیف مدیر متخلف روشن شود.

وی یادآور شد: بنابراین تا زمانی که تکلیف مدیریت یک کارخانه مشخص نشده، نباید صدها کارگر را بیکار کنیم و متأسفانه یکی از مصیبت‌های ما در کشور همین مسئله است.

حجم پرونده‌های قضایی در دست بررسی کاهش یابد

دادستان استان قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو کاهش حجم پرونده‌های در دست بررسی را یکی از سیاست‌های جدید دستگاه قضا در دوره مدیریت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای دانست و گفت: یکی از توقعات رئیس قوه از مدیران ارشد دادگستری و دادستان‌های استان‌ها کاهش معنادار حجم ورودی پرونده‌هاست که تحقق این مهم را باید نصب‌العین قرار دهند.

قاسمی افزود: طی 2 تا 3 هفته آینده جلسه‌ای با معاون اول قوه قضائیه خواهیم داشت تا برنامه مدون خود را برای کاهش حجم پرونده‌ها در حوزه دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دادسرا ارائه دهیم. در واقع در این جلسه باید مشخص کنیم که تعداد پرونده‌های ورودی را تا آخر سال جاری چقدر کاهش خواهیم داد و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت ما در این حوزه چه هستند.

کارکنان قضایی بخشی از کار روزانه خود برای خدا انجام دهند

دادستان قزوین با ذکر اینکه 13 مورد از انتظارات رئیس قوه قضائیه به رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین ابلاغ شده است، ادامه داد: توقع ما از همه مسئولان قضایی این است که تلاش کنند درصدی از فعالیت‌های روزمره خود را برای خدا انجام دهند. البته کسی متوجه این فعالیت‌ها نمی‌شود؛ چون حساب‌وکتاب بیرونی ندارد.

قاسمی یادآور شد: اگر خداوند را در انجام کارها و وظایفمان شریک قرار دهیم، خداوند هم به ما کمک می‌کند و امیدواریم این موضوع مورد توجه جدی قضات و کارکنان دادگستری‌ها در سراسر استان قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار