معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین گفت: علاوه بر ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان قزوین ۳ مرکز واکسیناسیون جدید هم در شهرهای البرز، بویین‌زهرا و تاکستان توسط سپاه نواحی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۹۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ 20 September 2021

سرهنگ حبیب‌الله سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی سپاه استان در گام پنجم طرح شهید سلیمانی مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی ضد کروناست، اظهار داشت: در همین راستا علاوه بر 2 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان قزوین 3 مرکز واکسیناسیون جدید هم در شهرهای البرز، بویین‌زهرا و تاکستان توسط سپاه نواحی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آموزش 50 نیروی بسیجی برای حضور در مراکز واکسیناسیون به عنوان نیروی ذخیره واکسیناتور اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون ما در بویین‌زهرا و تاکستان از نوع مراکز تجمیعی ثابت هستند و همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را تجهیز کرده و به عنوان مرکز سیار واکسیناسیون به شهرستان البرز فرستادیم.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: با توجه به ایجاد این مرکز تجمیعی جدید 4 مکان مشارکتی هم به اماکن مشارکتی واکسیناسیون سپاه اضافه شد و در حال حاضر 19 مکان مشارکتی سپاه در سطح استان قزوین به امر واکسیناسیون عمومی مشغول هستند. ضمن اینکه تعداد نیروهای واکسیناتور ما هم با 17 نفر افزایش به 95 نفر رسیده‌اند.

وی با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون گروه‌های هدف در مراکز واکسیناسیون سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) تصریح کرد: در حال حاضر در 5 مرکز تجمیعی عادی و سیار سپاه حدود 45 هزار نفر از هم‌استانی‌‌ها را در برابر ویروس مهاجم کرونا واکسینه کردیم.

میزان مراجعه‌ها به مرکز غربالگری کرونای سپاه قزوین نصف شد

معاون بهداشت و درمان سپاه استان قزوین همچنین به اقدامات انجام‌شده در مجتمع درمانگاهی پاکروان سپاه قزوین اشاره کرد و افزود: از ابتدای آغاز پیک پنجم کرونا تاکنون 1623 نفر بیمار کرونایی سرپایی را در مرکز بستری موقت این درمانگاه بزرگ بستری کردیم.

سیاهکالی مرادی همچنین از نصف شدن آمار مراجعات بیماران مشکوک به ابتلای کرونایی به مرکز غربالگری بیماران کووید-19 سپاه خبر داد و گفت: در شرایطی که در اوج خیز پنجم کرونا روزانه بین 220 تا 240 نفر برای گرفتن تست کرونای سریع (رپید) به این مرکز مراجعه می‌کردند، در حال حاضر میزان مراجعات ما در این حوزه به 100 تا 130 نفر کاهش یافته است و البته تاکنون 28 هزار و 320 فرد با احتمال ابتلا به کرونا را غربالگری کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار