استاندار قم با اشاره به‌کاهش نرخ رعایت پروتکل‌های بهداشتی دربرخی صنوف‌ومشاغل این استان، گفت: این موارد پیگیری شود، تا ازنظر رعایت پروتکل‌ها همانند گذشته درسطح کشور رتبه بالا را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 22 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی‌وفرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران درتالار کرامت استانداری  قم ، همچنین موضوع توسعه واکسیناسیون را مورد توجه‌وتاکید قرار داد، و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته، سن واکسیناسیون درقم درمقایسه با میانگین کشوری ۱۰ سال جوان‌تر است.

وی اضافه کرد: به‌تازگی نیز با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت بهداشت،درمان‌وآموزش پزشکی انجام شد، شرط سِنی برای تزریق واکسن دراستان حذف شد، از این رو انتظار داریم که دستگاه‌های اطلاع رسان‌وهمچنین سازمان‌های فرهنگی درتشویق مردم به‌امر واکسیناسیون اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: مراکز متعددی برای واکسیناسیون دراستان دایر شده، و واکسن نیز به‌تعداد کافی دراختیار داریم، و زمینه برای دریافت واکسن کاملا فراهم است.

استاندار قم بیان داشت: تحقق واکسیناسیون ۷۰ درصدی دراستان نیازمند همراهی تمام سازمان‌ها اعم از اداره‌های دولتی‌وگروه‌های مردمی است.

سرمست دانش آموزان‌وافراد مرتبط با حوزه آموزش‌وپرورش را مهمترین گروه‌های هدف واکسیناسیون دراستان خواند، و گفت: این‌ موضوع درقالب کارگروهی دنبال شود، چراکه برای اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را با آسودگی کامل به‌مدرسه بفرستند، باید زمینه واکسیناسیون آنها را فراهم نماییم.

وی همچنین درادامه تصریح کرد: باید به‌شیوه‌های اقناعی تلاش کنیم، که واکسیناسیون گسترش پیدا کند، برای این منظور یک سری سیاست‌های تشویقی‌وسیاست‌های بازدارنده‌وسلبی درستاد استانی پیش‌بینی‌شود، و درسطح ستاد ملی نیز به‌تصویب برسد.

براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، قم از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده‌است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی

www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی درصورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» درخود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) درشهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار