رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: پارک علم و فناوری این استان به عنوان مقصد دوم رویداد استان آپ انتخاب شده و این نشان از جایگاه بالای پارک علم و فناوری قزوین دارد.
کد خبر: ۹۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، دکتر مصطفی مافی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این رویداد با کمک و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی جهت شناسایی استارت‌آپ ها ی سرمایه پذیر با دو برنامه دوشنبه های استارتاپی و پیوند در سطح استان ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد در ۳۱ استان با شعار "۳۱ قدم تا شکوفایی" برگزار می شود، اظهار داشت: در این رویداد صاحبان ایده و شرکت های نوپا در سطح هر استان شناسایی و در صورت سرمایه پذیری ایده ها و طرح ها به صاحبان این کسب و کارها آموزش های لازم ارایه می شود و با سرمایه گذاران برای جذب، گفتمان هایی صورت می‌گیرد.

مافی تصریح کرد: علاقه مندان برای حضور در استان‌آپ قزوین می‌توانند تا ۲۱ مهر۱۴۰۰ برای آشنایی با رویداد و ثبت‌نام در آن به صفحه بازار استارت‌آپی پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین همچنین افزود: استان آپ رویداد یک روزه نیست بلکه به عنوان رویدادی حمایتی و مستمر قرار است موجب تعالی مسیر شکوفایی کشور باشد.

وی اظهار داشت: هر ساله در هفته پژوهش، ایده هایی که در استان قزوین مطرح می شدند پس از شناسایی و استقرار در پارک علم و فناوری به صورت رایگان و یا نیمه رایگان؛ به دنبال تسهیلات و حمایت های مالی بودند و اجرای ایده هایشان در گرو سرمایه گذار تامین اعتبار مالی بود.

وی با بیان اینکه رویداد استان آپ می‌تواند مانع از بروز چنین مشکلاتی برای شرکت های دانش بنیان باشد؛ افزود: یک کسب و کار نوپا و صاحب ایده نباید در روز اول به دنبال کسب تسهیلات باشد و ما به دنبال این هستیم که پارک علم و فناوری قزوین تا سال ۱۴۰۵ پلتفرم توسعه فناوری های مورد نیاز استان باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه جامع نیازهای صنعت و استان دیده می شود و گام های فناورانه بر اساس این نیاز ها برداشته می شود.

رییس پارک علم و فناوری قزوین با بیان اینکه در سال های گذشته به دنبال شناسایی تیم های استارتاپی بودیم اظهار داشت: از امسال به به وجود آوردن اکوسیستم نوآوری و فناوری هستیم چرا که اکوسیستم فضایی برای گردهمایی استارتاپ ها و شرکت های نوبنیان فراهم می کند و به مراتب تاثیر آن بیشتر از رویه سالهای پیش خواهد بود.

مافی بیان کرد: نهادهای تامین کننده مالی نقش اصلی در این اکوسیستم هستند و به تبع مشکلی به عنوان جذب سرمایه گذار کمتر به چشم می‌آید.

این مسوول یادآور شد: پارک علم و فناوری قزوین در تولید علم رتبه ۱۷ کشور را دارد و باید تلاش کنیم تا این جایگاه را ارتقا ببخشیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری قزوین برای حمایت از کسب و کارهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان همه تلاش خود را به کار گرفته است.

مافی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ایجاد صندوق پژوهش و فناوران گام بزرگی در راستای سرمایه گذاری برای در ایده های برتر است.

رییس پارک علم و فناوری قزوین همچنین گفت: به دنبال آن هستیم که ایده ها در راستای نیازهای استان شکل گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز های فناورانه صنایع شیمیایی کاملا شناسایی شدند و در ۱۲ آبان از صاحبان ایده آنها دعوت به عمل می آید.

مافی همچنین بیان کرد: در حوزه قطعه‌سازی و گیربکس صنایع کاشی و سرامیک و همچنین لوازم خانگی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید ویژه داشت وامهایی در استان برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار