فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ارتقا بهداشت روانی از مهمترین اهداف در جوامع توسعه یافته می‌باشد که با توسعه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی می‌توان به این مهم دست یافت.
کد خبر: ۹۹۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳ 09 October 2021

سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به مصالحه ۷۵ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌ها در استان قزوینهوشمند سازی پلیس و حرکت به سوی تخصصی شدن اقدامات نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف، ناجا با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به صورت تخصصی در مراکز استان در صدد ارتقا بهداشت روانی مردم در سطح کشور است.

وی افزود: مداخله مشاوران و روانشناسان در حل مسائل و تعارضات خانوادگی همچون مسائل تربیتی، تحصیلی، ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و... به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی موجب کاهش آمار جرائم خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان داشت: به همین منظور نیروی انتظامی با استخدام مشاوران و روانشناسان متخصص و دوره دیده در زمینه‌های مختلف و بکارگیری آن‌ها در فضای کلانتری‌ها تمام تلاش خود را در حل تعارضات و مشکلات به صورت مسالمت آمیز را در دستور کار خور قرار داده است.

وی با اشاره به آمار ۷۵ درصدی مصالحه در پرونده‌های مطروحه در کلانتری‌های سطح استان بیان داشت: تلاش‌های مشاوران و روانشناسان مستقر در دایره مشاوره کلانتری ها، موجب کاهش بار انتظامی و قضایی پرونده‌ها و نهایتا رضایتمندی مراجعین و عموم مردم شده است.

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات و رهنمود‌های خوب مشاوران در سطح استان، علاوه بر پرونده‌های ارجاعی از مراجع قضایی، مراجعات مردمی قابل توجهی برای بهره مندی از خدمات مشاوره‌ای به کلانتری‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تنوع ماموریت‌های پرسنل نیروی انتظامی در کلانتری‌ها و مواجهه با صحنه‌های دلخراش نظیر تصادف، نزاع و ... حضور مشاوران علاوه بر ارتقا بهداشت روانی در جامعه موجب بالا بردن روحیه کارکنان، مصونیت و کاهش صدمات روحی آن ها، ناشی از ماموریت‌های طاقت فرسا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ۶ ماه اول سال جاری بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان از خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی بهره‌مند شده اند، که ۷۰۲ پرونده در مرکز مشاوره و ۳ هزار ۱۱۳ پرونده در دوایر مشاوره کلانتری‌ها رسیدگی شده است.

سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در مجموع ۷۵ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه شده، خاطر نشان کرد: مرکز مشاوره وخدمات روانشناسی آرامش نیروی انتظامی استان قزوین واقع در: میدان ولیعصر- سرپل طالقانی- ابتدای بلوار مدرس- جنب ستاد ترخیص نیروی انتظامی- تلفن ۰۲۸۲۱۸۲۴۳۱۴ به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا (۱۷ لغایت ۲۴ مهر) همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای مضاعف به صورت حضوری و تلفنی از طریق سامانه پلیس پاسخگو به شماره ۰۹۶۵۸۰ در زمینه‌های روانشناختی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی حقوقی و انتظامی و. به همشهریان عزیز است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار