جوکار:

زمینه اشتغال زندانیان آزاد شده را فراهم کنیم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای مراقبت و حمایت زندانی بعداز اتمام حبس، چاره ای اندیشید و او را به جامعه و فضای کار برگرداند.
کد خبر: ۱۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ 04 March 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدصالح جوکار در جمع مسوولان زندان مرکزی یزد افزود: اقدامات اصلاحی و تربیتی در قالب بسته های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و فنی و حرفه آموزی در اختیار زندانیان قرار می گیرد که بسیار خوب است .

وی اضافه کرد: هرچه این فعالیت ها در بعد فرهنگ توسعه یابد نتایج بهتری برای مددجویان خواهد داشت و حتی پس از پایان حبس نیز زمینه ایجاد شغل برای وی پدید آمده و می تواند بخش عمده ای از مشکلات سابق خود را که ناشی از بیکاری بوده را برطرف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در جامعه امروز مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به یکدیگر گره خورده است و عدم توازن در بین این موارد ممکن است فرد را به سمتی هدایت کند که نتیجه آن به زندان ختم شود.

جوکار افزود: سازمان زندان ها با برنامه ریزی و اجرای فعالیت های اصلاحی و تربیتی، محرومیت ناشی از تخلف را برای زندانیان به فرصت تبدیل کرده و این اقدامات بسیار مثبت و ارزنده است.

وی ادامه داد: با اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی، مددجو می داند که عمرش در زندان تلف نشده و حتی پس از آزادی توانایی حضور مفید در محیط کار و کسب درآمد را دارد ولی نگاه بیرونی جامعه در خصوص افرادی که قبلا زندان بوده است باید تغییر کند.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی فردی مجازاتش را متحمل شد نباید به چشم مجرم به او نگاه کرد باید مورد حمایت قرار گیرد تا مجدد دچار مشکلات قبلی نشود و شروعی دوباره در زندگی خود ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار