استان همدان نیازمند راه اندازی سه پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر

کد خبر: ۱۰۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 18 August 2022

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی سازمان امداد و نجات، این استان به سه پایگاه امداد جاده ای در راستای ارائه مطلوب خدمات در مواقع ضروری، نیاز دارد.

به گزارش تابناک همدان،علی سنجربگی گفت : استان همدان دارای ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات، یک پایگاه کوهستان در میدان میشان، یک پایگاه امداد هوایی با استقرار بالگرد در فرودگاه همدان، سه پایگاه موقت، یک تیم واکنش سریع و آماده باش در پایگاه امدادی و یک تیم آنست(حضور سگ های زنده یاب و تجسس) است. 

وی اضافه کرد: طرح آمایش سرزمینی با مد نظر قرار دادن نقاط حادثه خیز معرفی شده از سوی پلیس راه در سازمان امداد و نجات تهیه شده و براساس این طرح، استان همدان نیازمند راه اندازی سه پایگاه ثابت جدید امداد جاده ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: این پایگاه ها باید در محورهای حادثه خیز درگزین به اصله، محور ارتباطی قهاوند، و جاده اسدآباد به سنقر ایجاد و راه اندازی شود.

سنجربگی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در راه اندازی پایگاه های هلال احمر توجه به رعایت فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر و همین فاصله نسبت به پایگاه مجاور است، افزود: راه اندازی پایگاه ثابت  هلال احمر می بایست با رعایت استانداردهای مربوطه باشد به عنوان مثال قهاوند دارای یک پایگاه موقت فعال است و وجود پایگاهی در نزدیکی آن که متعلق به استان مجاور است، راه اندازی پایگاه ثابت و جدید در این شهر را با موانعی مواجه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان همچنین بر بروز رسانی تجهیزات لجستیکی و خودرویی مجموعه هلال احمر با توجه به ماموریت های امدادی این سازمان در مسیرهای خاکی و سخت گذر به خصوص در فصول سرد سال، تاکید کرد.

وی ادامه داد:  میزان آسیب پذیری خودروهای امدادی بسیار بالا است بنابراین باید نسبت به بازسازی تجهیزات امداد و نجات به ویژه در استان های سردسیز از جمله همدان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار