مرز تمرچین پیرانشهر آماده میزبانی از زائران پیاده‌روی اربعین

با تکمیل زیرساخت‌ها پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی آماده میزبانی زائران اربعین است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ 01 September 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دبیر کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین کشور با اعلام این خبر گفت: با ایجاد ۱۰ گیت ویژه زائران اربعین عملیات تکمیل زیر ساخت‌ها به پایان رسید و این پایانه مرزی آماده میزبانی از زائران است.

غلامعلی با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین برای نخستین بار با هدف کاهش بار تردد مرز‌های غرب و جنوب غربی کشور برای زائران پیاده رویی اربعین بازگشایی شده است تصریح کرد:کاهش مسافت، کاهش مصرف بنزین، دسترسی آسان و آب و هوایی مناسب از مهمترین ویژگی این مرز برای استان‌های شمال غرب کشور است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربی از آسفالت ۱۱ کیلومتر در مسیر نقده تا پیرانشهر و ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت از محمدیار تا تمرچین در ۲۰ روز گذشته خبر داد و افزود:در این مدت نقاط حادثه خیز محور پیرانشهر تمرچین حذف و شانه خاکی و روشنایی مسیر اجرا شده است.

رهبر دین:تکمیل زیر ساخت‌های آب و برق و ایجاد ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات برای تکمیل زیر ساخت‌ها بیان کرد.

آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم از ایجاد پارکینگ برای ۱۱ هزار خودرو در مرز تمرچین خبر داد و خاطرنشان کرد: جدا از فعالیت‌ها در زمینه نصب گاردریل و تابلو‌های ایمنی جاده اضطراری از تمرچین به پیرانشهر برای استفاده خودرو‌های امدادی احداث شده است که در صورت ترافیک شدید از این مسیر استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار