یکصد و دهمین مدرسه خیرساز گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید

یکصد و دهمین مدرسه خیرساز گنبدکاووس امروز چهارشنبه در روستای "داشلی علیا" از توابع بخش مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 19 October 2022

به گزارش تابناک گلستان، در این مراسم سرپرست مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس با قدردانی از خانواده زنده یاد "زهرا حصارکی" در ساخت این مدرسه گفت: در روزهای آینده سه واحد آموزشی خیرساز دیگر در ۲ روستای "تکه لر و ملک علی تپه" و شهر گنبدکاووس افتتاح خواهد شد.

عبدالقادر ظفر افزود: در گنبدکاووس به خصوص در مناطق شهری مدارس قدیمی و فرسوده وجود دارد که بازسازی آنها به کمک خیرین و اختصاص اعتبارات ویژه ملی و استانی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در مدرسه زنده یاد زهرا حصارکی که امروز افتتاح شد، ۱۳۲ دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند و با مدرسه قدیمی روستا که ۵۶ سال قدمت داشت، خداحافظی کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم در این مراسم با قدردانی از کمک‌های خیرین در مدرسه سازی گفت: مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد زهرا حصارکی با زیربنای ۵۴۰ مترمربع با هزینه تقریبی ۷۰ میلیارد ریال ساخته شده که ۱۰ میلیارد ریال آن توسط خانواده مرحوم حصارکی پرداخت و بقیه از محل اعتبارات محرومیت زدایی دولت (قرارگاه امام حسن (ع) تامین گردید.

وحید فراهی افزود: احداث سرویش بهداشتی، انجام ۴۰۰ متر طول دیوارسازی و اجرای ۱۵۰۰ مترمربع محوطه‌سازی را از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده برای مدرسه روستای داشلی علیا گنبدکاووس است.

وی با قدردانی از حمایت دولت سیزدهم برای مدرسه‌سازی و تحقق شعار عدالت آموزشی ادامه داد: پارسال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی دولت ۹۵۰ میلیارد ریال و امسال هم هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل ۳۰ پروژه آموزشی در گلستان اختصاص یافت.

فراهی بابیان اینکه اعتبارات سال گذشته به طور کامل اختصاص اما هنوز اعتبارات امسال تخصیص نیافته ادامه داد: تلاش داریم تا پایان امسال ۱۵ پروژه آموزشی را به بهره‌بردای برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار