رضا علیپور سنگنورد شایسته استان قزوین با درخشش در مسابقات جهانی سنگنوردی بلیط المپیک ۲۰۲۴ پاریس را برای خود اوکی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ 24 June 2024

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرآنلاین؛ مسابقات جام جهانی سنگنوردی انتخابی المپیک پاریس با حضور سنگنوردان مطرح جهان در بوداپست مجارستان پیگیری شد که طی آن رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی جهان از قزوین موفق شد با پشت سرگذاشتن حریفان خود راهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود.

علیپور در ماده سرعت این مسابقات با کنار زدن رقبا خود را بالا کشید تا مرد عنکبوتی قزوینی ها ضمن جبران ناکامی های چندوقت اخیر دوباره همان همیشگی باشد و المپیکی شود.

علیپور در مجموع دو مسابقه انتخابی چین و مجارستان امتیاز۶۱ را به خود اختصاص داد تا مسافر فرانسه شود.

آقای سنگنوردی ایران با رکورد ۵ثانیه و ۱۷صدم ثانیه به نیمه نهایی این رقابت‌ها رسیده بود که در مراحل بعدی هم کار خوب خود را تکرارکرد تا استان قزوین بازهم نماینده ای در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشد.

۱۴سنگنورد در رشته سرعت این مسابقات موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

الناز رکابی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت‌ها بود که در ماده لید امتیاز ۳۳ را کسب کرد تا در رده بندی کلی در جایگاه سی ام بایستد و از راهیابی به نیمه نهایی بازبماند.

رکابی همچنین در ماده بولدرینگ در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت تا بدینوسیله پرونده او در این مسابقات بسته شود.

پیش از این مهران برخورداری در تکواندو و علی اصغر آسیابری در کاراته و محمدرضا خیرخواه بعنوان سرمربی تیم ملی ژیمناستیک و حسین فرزانه سیاهکل در والیبال نشسته و یک نماینده پاراوزنه برداری از استان قزوین موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند.

برچسب ها: قزوین ، رضا علیپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار