فارس بیشترین مجتمع بین راهی کشور را دارد

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس گفت: فارس ازنظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی رتبه نخست کشور را دارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: احمد خواست خدایی بعدازظهر امروز در نشست نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با فعالان صنعت حمل‌ونقل این استان که با محوریت ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: با فعالیت 220 شرکت حمل‌ونقل، سالانه 24 میلیون تن جابجایی بار داشته و از این نظر فارس رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: این استان با 50 هزار راننده و 40 هزار ناوگان باری رتبه نخست را در این شاخص‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

خواست خدایی با بیان این‌که 117 شرکت مسافربری در استان فارس سالانه 13 میلیون نفر را جابجا می‌کنند، تصریح کرد: هفت درصد جابجایی مسافر کشور در استان فارس رخ می‌دهد و ازنظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی رتبه نخست کشور را داریم.

وی خاطرنشان کرد: 26 مجتمع در حال ساخت داریم و 28 مجتمع به بهره‌برداری رسیده است و همچنین از 114 مرکز معاینه فنی کشور، 14 مورد در فارس است و با این تعداد باز هم رتبه نخست کشور را داریم که به سبب ناوگان پر تعداد این استان است.

این مسئول بیان کرد: در بحث مجتمع‌های بین‌راهی سعی کرده‌ایم، به سرمایه‌گذاران کمک کنیم و در بحث ساخت پاسگاه پلیس‌راه نیز که ساخت و تجهیز آن بر عهده ما قرار دارد، تاکنون حدود پنج مرکز احداث کرده‌ایم.

خواست خدایی ابراز داشت: محور شیراز به اصفهان با 46 دوربین و محورهای شیراز به سروستان و سپیدان به نیز 10 دوربین تجهیز می‌شود و این برنامه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی متذکر شد: در حال حاضر 68 محور اصلی استان ما تردد شمار دارد و 116 میلیون و 184 هزار تردد در محورهای این استان انجام‌شده که بیش از 15 هزار مورد آن تردد ناوگان سنگین بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار