نذر اهدای خون 1500 نفر انجام شد

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: همزمان با دهه اول محرم و در قالب نذر اهدای خون، بیش از یک‌هزار و 500 نفر از هموطنانمان خون خود را اهدا کردند.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 28 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، الله‌وردی نوبخت عصر امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: اهدای خون در دهه اول محرم با توجه به فرهنگ خوبی که در استان اردبیل در این زمینه وجود دارد با رونق تمام انجام شده و امیدواریم در ادامه ماه محرم و صفر نیز همین فرآیند در اهدای خون ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در دو روز تاسوعا و عاشورا بیش از 15 هزار واحد خونی انجام شده و تلاش بر استفاده به موقع و مناسب آنهاست، تصریح کرد: شعار انتقال خون در ماه محرم امسال «تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه» بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه امیدواریم هموطنان‌مان نذر اهدای خونشان را در مابقی ایام محرم و صفر نیز ادامه بدهند، گفت: همچنان میزان مشارکت بانوان در اهدای خون کمتر است و امیدواریم روند رو به رشدی را در این حوزه شاهد باشیم.

نوبخت ضرورت مشارکت بانوان را در امر اهدای خون یادآور شد و افزود: ما سعی کردیم در دهه اول محرم با فعال کردن تمام پایگاه‌ها و مراکز خون‌گیری سیار زمینه رضایتمندی بیشتر هموطنان‌مان را برای اهدای خون فراهم آوریم.

وی بیان کرد: خون و فرآورده‌های آن عمر کمی دارند و هموطنان باید در اهدای خون به‌صورت مستمر و فراگیر عمل کرده و زمینه مشارکت بالا را در این امر فراهم بیاورند.

نوبخت حضور اقشار و گروه‌های مختلف را برای اهدای خون یادآور شد و اضافه کرد: ‌در این زمینه اقدامات مناسب‌تری نیز انجام شده و یا در حال انجام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار